حدادعادل: رشته واژه‌گزینی را از صفر شروع کردیم

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، هم‌زمان با شروع مهرماه ۱۳۹۸، پنجمین دوره کارشناسی ارشد رشته واژه‌گزینی و اصطلاح‌شناسی در پژوهشکده مطالعات واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی آغاز شد.

به همین مناسبت غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان، با حضور در جمع دانشجویان این دوره درباره پیشینه واژه‌گزینی و اصطلاح‌شناسی در ایران و تلاش‌های فرهنگستان در راه‌اندازی این دوره و اهداف مورد نظر فرهنگستان با دانشجویان سخن گفت.

حدادعادل، ضمن تبریک به دانشجویان ورودی پنجمین دوره این رشته اظهار کرد: بنده به حسب تجربه ۵۰-۶۰ ساله‌ای که در دانشگاه دارم و تجربه‌ای که در برنامه‌ریزی آموزشی داشته‌ام، دریافته‌ام که برای نهادینه شدن یک دانش در جامعه ایجاد دوره آموزشی دانشگاهی برای آن ضرورت دارد. کارشناسی ارشد اصطلاح‌شناسی و واژه‌گزینی دومین تجربه من در این زمینه است، اولین تجربه هم به راه‌اندازی رشته تاریخ علم بازمی‌گردد.
 

وی در ادامه افزود: روز اولی که فرهنگستان تأسیس شد، ما هیچ سابقه‌ای از این دانش نداشتیم. نه از فرهنگستان اول و نه از فرهنگستان دوم هیچ چیزی برای ما نمانده بود که از آن بهره ببریم. ما واژه‌گزینی را از صفر شروع کردیم و در طول ۲۵ سال، با سعی و خطا، کار را به جایی رساندیم که توانستیم اجازه تأسیس این رشته را بگیریم.

حداد عادل در  بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما مجبور نبودیم این دوره را راه بیندازیم، کسی هم از ما نخواسته بود، بلکه ما به تشخیص خودمان به این نتیجه رسیدیم که این رشته را راه‌اندازی کنیم. در واقع این کار را با عشق شروع کردیم. توقع ما هم از شما این است که با عشق درس بخوانید و هم‌چون ما در کارتان جدی باشید.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: