جشنواره قصه‌گویی محلی در خورموج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این جشنواره گفت: پاسداری میراث‌های فرهنگی کهن ایرانی همچون گویش‌های بومی می‌تواند اقدامی موثر برای حفظ و پاسداری زبان در کشور باشد.

حمید زارعی در ادامه با اشاره به اینکه هر کس با زبان و لهجه خود، بهتر، شیرین‌تر و آسان‌تر می‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند و به انتقال پیام موثر مبادرت ورزد، افزود: گویش و یا لهجه زمانی که وارد قصه می‌شود، می‌تواند بسیار موثر و نقش پررنگی در آموزش برای مخاطبان داشته باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتی نیز در حاشیه این رویداد ادبی گفت: هدف از برگزاری جشنواره قصه‌گویی با گویش محلی دشتی این است که بتوانیم در راستای اعتلای هنر قصه‌گویی و زنده کردن گویش‌های محلی و بومی به‌ویژه در میان قشر کودک و نوجوان قدم‌های موثری برداشت.

سیدنیام‌الدین حسینی در پایان یادآور شد: نسل جدید با گویش و لهجه‌ها فاصله گرفته است و این فاصله می‌تواند به‌عنوان تهدید یا آفت برای شناخت پیشینه و هویت جامعه به حساب آید.

یادآوری می‌شود، در این جشنواره که ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم برگزار شد، نجمه حاجیانی از مدرسه شاهد معصومه، مرضیه میمدی از مدرسه نخبگان، فاطمه‌زهرا معصومی از مدرسه شهید مهذبیان، سیده‌مبینا علی‌پور از مدرسه شهید عاشوری، فایزه صداقت از مدرسه فرزانگان و نازنین فاطمه صحراگرد از مدرسه مهدیه به اجرای قصه‌گویی پرداختند و در پایان از آنان تقدیر شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: