جذب افراد به کتابخوانی؛ بهترین راه مقابله با آسیب‌ها در مناطق کم‌برخوردار

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدشهاب طباطبایی روز گذشته ۱۸ اسفند و در حاشیه «طرح کتابخانه‌گردی» در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در خوزستان، یکی از ارکان رشد و توسعه جوامع را تقویت پایه‌های مطالعه و کتابخوانی در آن جامعه دانست و تصریح کرد: اگر هر کدام از افراد جامعه بخصوص جوانان در طول روز ساعتی را برای مطالعه اختصاص دهند، قطعاً جامعه موفق وپیش رو تری خواهیم داشت.

وی افزود: اگر وقتی برای مطالعه تاریخ کشور و اتفاقات روز جهان اطرافمان نداشته باشیم و خودمان را در فضای مجازی و فضاهایی دیگری که عاری از منابع معتبر اطلاعاتی هستند، سردرگم قرار دهیم در حرکت عقب گرد مانده و از جامعه فاصله می‌گیریم.

طباطبایی یکی از بهترین فرصت‌ها را فرصت فرصت کتابخوانی ذکر و گفت: از بهترین کارها در طول این سال‌ها تاسیس کتابخانه مدافع شهدای حرم است که پاسخ به یک نیاز مبرم فرهنگی در منطقه حاشیه اهواز بود و توجه به این نیاز، یکی از شاخصه‌های مهم و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: مطالعه برای خانواده‌ها و دانش آموزان مناطق کم‌برخوردار کار مطلوبی است اما به علت نبود بضاعت مالی و یا دسترسی نداشتن به کتابخانه‌ها، نمی‌توانند از کتاب و کتابخوانی بهره ببرند و در دسترس قرار دادن این سرویس فرهنگی مولفه تاثیرگذار برای مطالعه قشر آسیب‌پذیر در این مناطق است.

رئیس حوزه هنری خوزستان اختصاص ساعتی در روز را برای مطالعه یک امر ضروری برشمرد و گفت: باید بتوانیم سطح مطالعه‌مان را در حوزه‌های مختلف برده و تنها در زمینه درسی اکتفا نکنیم. درک اجتماعی ما ناشی از اطلاعات و آگاهی عمومی است که از فرهنگ مطالعه به دست می‌آوریم.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌گردی این فرصت را در اختیار ما قرار داد که در کنار سایر علاقه مندان کتابخوانی در این روز ساعاتی با کتاب و اهل کتاب باشیم.

طباطبایی در پایان عنوان کرد: حوزه هنری خوزستان این افتخار را دارد که در کنار نهاد کتابخانه‌ها سهم هر چند کوچک در تقویت فرهنگ کتابخوانی و مطالعه داشته باشد و با در اختیار قرار دادن کتاب‌های تولید حوزه هنری در منابع ادبی، سبک زندگی اسلامی، ادبیات پایداری و دفاع مقدس و کتاب‌های دیگری در حوزه کتاب‌های کمک درسی بتواند در زمینه کتابخوانی که زیربنای توسعه جوامع است دِین خود را در رشد و بالندگی جامعه ادا کند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: