اولین کنگره سراسری شعر مهدوی «طلوع باران» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیین اختتامیه اولین کنگره سراسری شعر مهدوی «طلوع باران» با حضور سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی مجاهدی دبیر جشنواره شعر آیینی کشور و جمعی از شاعران و هنرمندان در تالار شهید آوینی در قم برگزار شد.
 
محمدعلی مجاهدی دبیر جشنواره شعر آیینی کشور ضمن برشمردن اهداف برگزاری کنگره شعر مهدوی «طلوع باران» گفت: هدف از برگزاری این کنگره ترویج سیره مهدوی و سخنان اهل بیت (ع) در معرفی منجی، معرفی ابعاد وجودی حضرت ولی عصر (عج) در عصر غیبت، پرداختن به انتظار فرج و ظهور مهدی موعود (عج)، ارتقاء و اعتلای فرهنگ مهدوی و شیعی، شناسایی و تکریم استعدادهای جوان و نخبه ادبی کشور، گرامیداشت پدید آورندگان آثار فاخر شعر در زمینه سیره و شخصیّت و معرفت مهدوی و انتظار فرج است.
 
وی با اشاره به اهمیت غیبت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: در روزگار ما با توجه به اعمال و نیت پیروان آن حضرت، نمی‌دانیم که آیا ما در غیبت هستیم یا ایشان در عصر غیبت به سر می‌برند.
 
دبیر جشنواره شعر آیینی کشور در ادامه به مصداق ظهور در عصر حاضر اشاره کرد و افزود: حضرت همیشه و در همین زمانه نیز حضور دارند و افرادی که دل آن‌ها منور به انوار مهدوی است، از فیض حضورشان لذت معنوی می‌برند.
 
مجاهدی در پایان، برگزاری اولین دوره کنگره سراسری شعر مهدوی «طلوع باران» را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: از میان ٤٠٠ اثر ارسال شده به دبیرخانه کنگره ٥٠ اثر در سه مرحله به داوری نهایی و در ١٢ اثر به عنوان آثار برگزیده شناخته شدند.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: