ارسال ۷۰۰ اثر به جایزه ادبی حسین جلال‌پور

حسن فرهادی با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، ضمن یادآوری اینکه فراخوان نخستین جایزه ادبی حسین جلال‌پور در سه بخش غزل، مجموعه چاپ‌شده غزل (دی‌ماه ۹۷ تا دی‌ماه ۹۸) و پژوهش و مقاله (مقالات و پژوهش‌های ویژه حوزه غزل) منتشر شد، گفت: با پایان مهلت ارسال اثر به این جایزه در مجموع ۶۰۰ اثر در بخش غزل، ۵۸ اثر در بخش مجموعه‌شعر منتشرشده و ۲۵ اثر پژوهشی به دبیرخانه جایزه ارسال شد.
 
وی با بیان اینکه و با توجه به محدودیت سنی تعیین‌ شده برای شرکت‌کنندگان، حجم آثار رسیده به دبیرخانه جایزه فراتر از حد انتظار بود، در خصوص کیفیت آثار ارسال‌شده به بخش پژوهش و مقاله این جایزه نیز افزود: هر چند تصور بر این بود که با توجه به جوانی شرکت‌کنندگان ما کمتر شاهد آثار کیفی باشیم؛ ولی به گفته داوران این بخش، آثار خوب و درخوری به جایزه رسیده که این امر داوری را سخت و حساس کرده است.

دبیر نخستین جایزه مستقل دکتر حسین جلال‌پور درخصوص هدف برگزاری این رویداد گفت: این رویداد با هدف یادکرد و پاسداشت سه دهه حضور تاثیرگذار حسین جلال‌پور در عرصه غزل پیشرو ایران، شناسایی و معرفی جوانانی که حضور جدی در عرصه غزل پیشرو دارند و پژوهشگرانی که درخصوص غزل، تحقیق و مقاله عرضه می‌کنند، برگزار می‎‌شود.

فرهادی درباره تاثیر فرهنگی جایزه ادبی حسین جلال‌پور بر بافت فرهنگی بندر گناوه تصریح کرد: حسین جلال‌پور درصدد بود بندر گناوه را به‌عنوان یک بندر فرهنگی در کشور معرفی کند و در این راه تلاش‌های زیادی کرد و البته موفق هم بود. این جایزه هم در حقیقت ادامه همان تلاش‌های همیشگی وی در این زمینه و شعر امروز استان بوشهر است.

وی در پایان یادآور شد: آیین پایانی جایزه ملی دکتر حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) با حضور چهره‌های مطرح ادبیات ایران به مدت دو روز (چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه) در بندر گناوه برگزار می‌شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: