آئین نکوداشت شاعر بهبهانی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، رئیس اداره فرهنگ  ارشاد اسلامی بهبهان با بیان این مطلب گفت: مردم فرهنگ دوست بهبهان همواره قدردان بزرگان حوزه ادب و هنر هستند و نام هنرمندان تاثیرگذاری چون: آصفی، مرتب، شکیبایی، سید و علی خادمیون را از یاد نبرده و به پاس آثار ارزنده‌ای آنان این یادبودها را برگزار می‌کنند.

مهدی شجاعی افزود: این اداره به کوشش موسسه فرهنگ و اندیشه ارجان بهبهان در قالب سلسله آیین‌های «یاد یار» در هشتمین جشنواره ملی نرگس نکوداشت بزرگمردی که سال‌ها عهده دار انجمن شعر و هدایت و حمایت شاعران جوان بود با ویژه برنامه‌های نماهنگ، شعرخوانی، سخنرانی، تقدیر از خانواده خادمیون اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اثر برجسته خادمیون تصریح کرد: مهمترین اثر این زنده‌یاد کتاب «افتو، مهتو، آساره» یا (آفتاب، مهتاب، ستاره) گزیده‌ای از حکایات، شرح بازی‌های محلی و متل‌ها و ضرب المثل‌های بهبهانی است.

شجاعی اضافه کرد: اغلب اشعار خادمیون در قالب غزل، قصیده، دوبیتی و رباعی که علاوه بر زبان فارسی به دو گویش لری و بهبهانی است.

یادآور می‌شود، علی خادمیون شاعر، محقق و نویسنده در سال ۱۳۴۵ متولد و در سال ۱۳۸۹ به دیار باقی شتافت. از دیگر آثار او می‌توان به: «سید سبز»، «ارجان نخل و زیتون»، «گلزار ادب»، «بهبهان در آیینه زمان»، «محمد عبدبرجسته خدا» اشاره کرد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: