کارشناسان، کتابدوستان را با منشور حقوق شهروندی آشنا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) دبیرخانه حقوق شهروندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای دومین بار در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد. این دبیرخانه سال گذشته نیز میزبان کتابدوستان بود و برای نخستین بار مسابقه کتابخوانی منشور حقوق شهروندی را برگزار کرد که چهار هزار شرکت کننده داشت و پنج هزار نسخه منشور حقوق شهروندی نیز به صورت رایگان توزیع شد.
 
در نهایت نیز روزانه به پنج نفر جوایز نقدی اهدا شد که در مراسم اختتامیه از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد. این دبیرخانه کوشیده تا امسال تعداد جوایز بیشتر شده و روزانه ۱۰ جایزه به برگزیدگان اهدا شود. افراد با حضور در غرفه دبیرخانه می‌توانند سوالات و کتاب منشور حقوق شهروندی را دریافت کرده و پاسخگوی سوالات باشند.

هر روز نیز مراسم قرعه کشی راس ساعت ۱۸ از میان کسانی که بیشترین پاسخ صحیح را داشته باشند برگزار می‌شود و به ۱۰ نفر جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین مراسم اختتامیه نیز روز ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود.
 
بر اساس گزارش ایبنا، امسال برخلاف سال گذشته بن کتابی به اهل قلم این حوزه اعطا نمی‌شود برای اینکه تبعیضی بین نویسندگان حقوق شهروندی و حوزه‌های دیگر نباشد. از سوی دیگر در طول سال حوزه دستیاری حقوق شهروندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت موردی حمایت‌هایی را از اهالی قلم حقوق شهروندی و ناشران آن دارند و این وزارتخانه طی سه سال گذشته نزدیک به ۲۵ درصد آثار ناشران این حوزه را حمایت مالی کرده و از آن‌ها خرید حمایتی داشته است.
 
بخش میز کارشناسی نیز به پیشنهاد دبیرخانه حقوق شهروندی دایر شده و افرادی که برای مسابقه در غرفه حضور دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر با مفاد حقوق شهروندی با تکیه بر فرهنگ سازی منشور حقوق شهروندی در میان آحاد مردم، می‌توانند از حضور مربیان در این غرفه استفاده کنند. هر روز یک کارشناس حقوق شهروندی از ۹ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر در این غرفه حضور داشته و پاسخگوی سوالات خواهند بود.
 
غرفه دبیرخانه حقوق شهروندی در طبقه دوم شبستان مصلی امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: