اولین کتابخانه آموزشگاهی دامغان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، مریم صادقی‌نژاد، معاون پژوهشی آموزشگاه دخترانه شهیده زهرا کردی، در آیین افتتاح این کتابخانه، گفت: فضای این کتابخانه سالن مخروبه‌ای بود که با همت خیرین شهرستان بازسازی شد و هم اکنون به عنوان کتابخانه قابل استفاده است.

 

وی افزود: این کتابخانه جزو اولین کتابخانه آموزشگاهی در دامغان و شامل سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسالان است.
 

معاون پژوهشی آموزشگاه دخترانه شهیده زهرا کردی یادآور شد: کتاب‌های موجود شامل موضوعات مختلف هنر، تاریخ، روانشناسی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی میباشد که تعدادی از آنها توسط خیرین و تعدادی نیز توسط ادارات دولتی مربوطه تهیه شده است.

 

 

صادقی‌نژاد با اشاره به اینکه تمامی نشریات منتشر شده از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۸ در این کتابخانه موجود است، تصریح کرد: یکی از بزرگترین اهداف تاسیس این کتابخانه ارتباط بیشتر والدین با کتابخانه به همراه فرزندانشان است و اولویت ما بر این موضوع بنا نهاده شده است.

 

وی ضمن بیان اینکه کار ساخت و ساز این کتابخانه از سال گذشته شروع شده و تاکنون مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، گفت: بخش اصلی تامین هزینه‌ها به عهده خانواده مرحومه سپیده جنانی بوده که توسط همسر وی آقای محمدرضا ناصری پرداخت گردیده است.

 

صادقی‌نژاد به وجود ۳۰۰۰ جلد کتاب در این کتابخانه اشاره کرد و گفت: این آموزشگاه قبل از این کتابخانه‌ای نداشت و تنها چند جلد کتاب در کلاس‌ها با عنوان «کتابخانه کلاسی» داشت که قابل مقایسه با حال حاضر نیست.

 

معاون پژوهشی آموزشگاه دخترانه شهیده زهرا کردی ادامه داد: از جمله برنامه های مدیران این آموزشگاه جهت تقویت و ترويج فرهنگ کتابخوانی تشکیل زنگ انشای دانش آموزان در محل کتابخانه و مسابقات کتابخوانی والدین و دانش آموزان است که امیدواریم بتوانیم به نحو احسن انجام دهیم.
 

وی به کتابخانه صوتی که در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد اشاره کرد و گفت: به دلیل تقویت تند نویسی دانش آموزان و آموزش لحن قصه گویی و اهداف مهم دیگری که با راه اندازی کتابخانه صوتی به آن خواهیم رسید درصدد تکمیل و تجهیز این قسمت نیز هستیم.

 

صادقی نژاد با بیان اینکه دختر خیّر نیک‌اندیش شهرستان دامغان دانش آموز این آموزشگاه ماست، اضافه کرد: روش چيدمان کتاب‌های این کتابخانه نیز بر اساس روش دیویی است و علاوه بر دانش آموزان، والدین آنها نیز می‌توانند عضو این کتابخانه شوند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: