وبینار بازاریابی دیجیتال در حوزه نشر برگزار می‌شود

محمدحسین متولی، رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: کمیسیون آموزش در تلاش است با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف صنعت نشر کشور را ارتقا و توسعه دهد و در این میان برگزاری وبینار (کلاس آنلاین) نخستین اقدام این کمیسیون در برگزاری دوره است.
 
وی ادامه داد: در نخستین تجربه برگزاری وبینار قرار است مبحث بازاریابی دیجیتال در حوزه نشر توسط عادل طالبی؛ عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی و فعال حوزه نشر به ناشران ارائه شود.
 
متولی با اشاره به مباحث این دوره، گفت: با توجه به اینکه در حوزه بازاریابی نشر در کشور مشکل داریم و ابزارهای تبلیغات و معرفی کتاب‌ها تغییر می‌کند، قرار است روش‌های جدید بازاریابی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در این دوره به ناشران آموزش داده شود.
 
وی یادآور شد: از سوی دیگر شرایط اقتصادی و افزایش قیمت مواد اولیه کتاب و سایر موارد موجب شده به موضوعات مختلفی در کمیسیون آموزش به این مبحث بپردازیم و این دوره را به‌صورت آنلاین برگزار کنیم.
 
متولی همچنین درباره لزوم برگزاری این دوره به‌صورت آنلاین توضیح داد:‌ با توجه به اینکه ناشران اغلب فرصت حضور در کلاس‌های فیزیکی ندارند، کلاس‌ها به‌صورت آنلاین خواهد بود و پس از دوره نیز فیلم‌ها بر روی کانال کمیسیون آموزش قرار داده می‌شود.
 
وی با اشاره به دیگر موضوعات پیش‌بینی شده برای این کمیسیون گفت: از دیگر دوره‌‌هایی که قرار است در آینده در قالب وبینار برگزار شود می‌توان به قیمت‌گذاری، نحوه چیدمان کتاب در نمایشگاه‌ها، طراحی جلد، قرارداد بستن با ناشر و تنظیم دفاتر مالیاتی اشاره کرد.

وبینار (کلاس آنلاین) بازاریابی دیجیتال در حوزه نشر پنج‌شنبه ۱۱ مهر از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار خواهد شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: