سالانه ۴۰۰ اثر ادبی در قالب طرح «گرنت» حمایت می‌شوند

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برپایی هفدهمین نمایشگاه استانی کتاب سمنان و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، از حمایت این وزارتخانه از ۴۰۰ اثر ادبی در قالب طرح «گرنت» خبر داد و گفت: این اقدامات با هدف تاثیرگذاری نرم در سطح جهان صورت می‌گیرد.
 

وی گفت: هدف این طرح حمایت از آثار ادبی داخلی دارای متقاضی جهانی است که بر اساس درخواست ناشران خارجی انجام می‌شود.

علی فریدونی بیان کرد: در قالب این طرح برای آثار با موضوع کودک و نوجوان تا سقف ۱۰۰۰ یورو و برای سایر موضوعات تا ۳۰۰۰ یورو حمایت می‌شود.

وی به جایزه فیروزه نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح نیز که توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست، برای ارتقای مصرف، تولید و احساس نیاز نسبت به کالاهای فرهنگی با هویت ایرانی، اسلامی از تولیدکنندگان آثار حمایت می‌شود.

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تاکنون برای آثاری در زمینه‌های اسباب بازی، نوشت افزار، هدایای فرهنگی و استارت‌آپ‌های فرهنگی این طرح اجرا شده است، افزود: در هر دوره ۲۰ نفر برگزیده در این موضوعات مورد حمایت نقدی شامل سه تا پنج میلیون تومان قرار گرفته‌اند.

فریدونی گفت: امسال پنجمین دوره جایزه فیروزه برگزار می‌شود و در هر موضوع سه نفر برگزیده داریم که علاوه بر دریافت جایزه نقدی برای حمایت و قرار گرفتن در رده گروه‌های صنایع خلاق به مراکز مختلف از جمله ریاست جمهوری معرفی می‌شوند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: