​چهارمین اثر یاسمن خلیلی‌فرد در انتظار کاغذ

یاسمن خلیلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره اثر جدیدش اظهار کرد: مدتی ا­ست در انتظار انتشار چهارمین کتابم هستم که یک مجموعه داستان است. عنوان این کتاب «فکرهای خصوصی» و شامل ۱۱ داستان کوتاه است. قرار است نشر هیلا (زیرمجموعه نشر ققنوس) آن را منتشر کند.

وی ادامه داد: داستان­‌های این کتاب در عین مجزا بودن از هم به لحاظ محتوا، موضوع و لحن به هم شباهت‌­هایی دارند و البته بین بعضی از داستان­‌های کتاب نیز ارتباط وجود دارد؛ به این معنا که بعضی شخصیت‌های یک داستان در داستان دیگر نیز حضور دارند اما داستان­‌های کتاب الزاما به هم مربوط نیستند و به رغم ساختار مشترک پیرنگی مجزا از هم دارند.

این نویسنده جوان با اشاره به دغدغه‌های نگارش این اثر گفت: ‌در «فکرهای خصوصی» هم مثل دو رمانم مسئله­ روابط انسان­‌ها با یکدیگر و کشمکش‌­ها با خودشان و دیگران نقش پررنگی دارد. دو سه داستان از این مجموعه پیش­تر در نشریات ادبی چاپ شده‌اند اما دیگر داستان­‌ها را برای اولین بار در این کتاب خواهیم خواند.

خلیلی‌فرد در توضیح زمان انتشار کتاب اظهار کرد: همه چیزِ این کتاب آماده است؛ حتا طرح جلد و فقط مانده چاپ آن که امیدوارم هرچه زودتر اتفاق بیفتد. متاسفانه به دلیل وخامت اوضاع کاغذ بسیاری از ناشرین، حتی ناشرین قدیمی و معتبر نیز دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: مشکل کاغذ یک بحران عمومی در بین ناشران است و این طور نیست که بگوییم یک ناشر ممکن است درگیرش باشد و ناشر دیگر نه. همین مسئله باعث شده است نتوانم تاریخ دقیقی برای چاپ کتاب جدیدم اعلام کنم و همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این حال مخاطبانم در صفحات مجازی به شدت پیگیرند و دوست دارند زودتر این کتاب منتشر شود.
 

نویسنده رمان «انگار خودم نیستم» در توضیح وضعیت کتاب قبلی خود گفت: کتاب قبلی من «انگار خودم نیستم» نیز مدتی است در مرحله تجدید چاپ قرار دارد و قرار است به زودی به چاپ ششم برسد که متاسفانه به دلیل همان مشکلات ذکرشده و نبود کاغذ، این پروسه بسیار طولانی شده و متاسفانه این کتاب در بسیاری از کتابفروشی­‌ها دیگر موجود نیست.

وی ادامه داد: «انگار خودم نیستم» حتی امسال نیز در میان کتاب‌های پرفروش نشر ققنوس در نمایشگاه کتاب تهران قرار داشت و به تازگی هم در اولین دوره کتاب سال جوانان شایسته تقدیر و برنده جایزه شده است. با این حال زیرچاپ مانده و نمی‌­دانم کی تجدید چاپ می شود و مجددا به بازار می‌آید.

خلیلی‌فرد در پایان گفت: در حال حاضر سعی می­‌کنم نسبت به مشکلات حاد بازار کتاب کمی بی‌توجه باشم تا بتوانم به کار روی رمان جدیدم بپردازم. مدتی نسبتا طولانی است که مشغول نگارش رمان جدیدم هستم و با این که پلات از پیش تعیین شده و مشخصی برای نوشتنش دارم؛ اما کتاب سختی است و نیاز به کار و بازنویسی‌­های متعدد دارد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: