​قاسم غریفی درگذشت/ مراسم خاکسپاری فردا برگزار می‌شود

اعظم کیان‌افراز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن تایید این خبر اظهار کرد: متاسفانه امروز و از طریق دختر قاسم غریفی متوجه شدم که این مترجم برجسته ديشب در منزل شخص خود چشم از جهان بسته است.

وی ادامه داد: قاسم غریفی حدود دو سه سال پیش و حین انجام کار دچار حمله مغزی شد و از آن روز دیگر شرایط مساعدی نداشت و دائما بین بیمارستان و منزل در حال رفت‌وآمد بود و متاسفانه شب گذشته و با توجه به سابقه بیماری فوت شد.

مدیر انتشارات افراز در معرفی این مترجم گفت: قاسم غریفی، مترجم، نمایشنامه‌نویس و کارگردان مطرح کشورمان، متولد سال ۱۳۳۰ در شهر خرمشهر بود و تا به امروز آثار بسیاری از وی منتشر شده است. از این مترجم کتاب‌های متعددی منتشر شده است که از این میان می‌توانم به کتاب‌های «کارگردانی نمایشنامه به زبان ساده»، «شمس و قمر»، «عشق و دو نمایشنامه دیگر» و «قصه‌های کوتاه عرب» از جمله آثار منتشر شده از اوست.

کیان افراز در توضیح مراسم خاکسپاری و ختم این مترجم اظهار کرد: مراسم خاکسپاری این مترجم از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه (۱۳ خردادماه) در بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد. همچنین مراسم ختم زنده‌یاد غریفی از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه در مسجد ولیعصر (عج) در خیابان وزرا برگزار می‌شود.
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: