​فراخوان عمومی جشنواره شعر غدیر برای شاعران سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، صابر سهرابی، در مراسم افتتاحیه برنامه‌های غدیری این استان گفت: به‌مناسبت فرارسیدن ایام دهه ولایت و امامت برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و مذهبی در سطح شیراز و استان فارس اجرا می‌شود.

وی افزود:‌ این برنامه‌ها شامل برپایی جشن‌های شادی مردم در محلات مختلف، برپایی نمایشگاه‌های متعدد، اجرای نمایش‌های خیابانی در تمام نقاط شهر طی ۱۰ روز بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ برنامه فرهنگی،‌ هنری و مذهبی طی این ایام در سطح استان فارس در حال اجرا هستند، گفت: از امشب (۲۷ مردادماه) و با رونمایی پوستر جشنواره ملی شعر غدیر، این جشنواره بعد از وقفه چندین سال کار خود را آغاز خواهد کرد و فراخوان آن نیز اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا مراسم اختتامیه این جشنواره ملی را در سال آینده با حضور شاعران سراسر کشور برپا کنیم، گفت: درخواست می‌شود که دبیرخانه دائمی این جشنواره به استان فارس اختصاص داده شود تا بتوانیم هم از این جشنواره حمایت کامل کرده و هم در شیراز نهادینه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین به رونمایی از کتاب «بر کرانه غدیر» نیز در این مراسم اشاره کرد و گفت: این کتاب شامل کتابت خطبه غدیر در خط نسخ، نستعلیق است که از سوی بنده و دو تن از خوشنویسان برجسته استان نوشته و تدوین شده است.

وی ادامه داد:‌ در این کتاب خط نستعلیق توسط پناهی و خط نسخ از سوی مردم همایونی به رشته تحریر درآمده است که حدود ۳۰ اثر آن به‌صورت نمایشگاه ابتدا در بنیاد بین‌المللی غدیر فارس به نمایش گذاشته شده و بعد از آن به کتابخانه ملی فارس منتقل داده خواهد شد که نمایشگاه آن به مدت یک هفته برپاست.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: