​راستگرایان افراطی آلمان در کتابی افشا شدند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مدت‌هاست که شبکه پرنفوذی از بنیادها، انجمن‌ها و رسانه‌های راست افراطی در آلمان شکل گرفته است. کریستین فوکس Christian Fuchs و پائول میدل‌هوف Paul Middelhoff در کتاب «شبکه راستگرایان جدید»  تمام زوایای این شبکه و گروه‌های راستگرای جدید را که تفکرات آنها ممکن است برای جامعه خطراتی دربر داشته باشد، برای مخاطبان توصیف کرده‌اند. این کتاب به تازگی در ۲۸۸ صفحه در آلمان منتشر شده است.

دو نویسنده کتاب برای پژوهش و نگارش این اثر به شهرهای مختلف آلمان و اروپا سفر کرده‌اند و با شخصیت‌های اصلی گروه‌های راست افراطی دیدار داشته‌اند. آنها در طول تحقیقات خود، با مشکلات مختلفی روبه‌رو بوده‌اند،‌ گاهی از سوی افراد تهدید شده‌اند و گاهی به اجبار دروغ گفته‌اند.

این کتاب برای اولین‌بار محدوده وسیعی از فعالیت‌های گروه‌های راست افراطی جدید را نشان می‌دهد. براساس آنچه در این کتاب آمده است؛ اکثر ارتباطات گروه‌های راست به حزب آلترناتیو برای آلمان ختم می‌شود. نویسندگان کتاب نشان می‌دهند که چطور گروه‌های راستگرای جدید سعی دارند تا کنترل شرایط اجتماعی در آلمان را به دست گیرند. یافته‌های نویسندگان این کتاب، هشداری برای جامعه آلمان و اروپا است. این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در آلمان تهیه کرده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: