​حضور فرمانده سپاه در نمایشگاه کتاب تهران/ جوانان باید با کتاب مانوس باشند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در مصلای امام‌ خمینی(ره) از سی‌‌‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.
وی در جمع خبرنگاران درباره این رویداد گفت: بزرگی و وسعت هر کشوری به بزرگی ذهن‌‌ جامعه و ملت آن است. به‌عبارت دیگر؛ هر زمان یک جامعه و ملت ذهن‌ها، قوه متفکره و عاقله بزرگی داشته باشد، قدرتمند می‌شود.

وی افزود: قدرت واقعی مربوط به ذهن‌ها و دل‌هاست. نمایشگاه کتاب تهران در گستره منابع فهم‌، درک و معرفت و دانش کشور می‌تواند موثر باشد، به‌ویژه نسل جوان و جویای علم ما را  به کتاب ترغیب کند.  

سردار سلامی ادامه داد: کتاب عین انسان موجود زنده است؛ جسم و وح دارد. بنابراین موانست با کتاب می‌تواند در رشد و تکامل انسان‌ها و جامعه موثر باشد. معتقدم هر چند کتاب‌ها الکترونیکی تولید می‌شود اما کتاب‌ به معنای سنتی و رایج و ریشه‌دار طعم و مزه دیگری دارد. جوانان ما برای اینکه جامعه امروز و فردای ما ساخته شود، باید به کتاب مراجعه کنند.
 
وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشند که کتاب هم مثل انسان می‌تواند خوب و یا بد باشد. بنابراین باید آن کتابی که به عقلانیت، منطق، علم و دین انسان کمک می‌کند، انتخاب کنند.
 
وی درباره تاکید مقام معظم رهبری در تقویت انتشار کتاب‌های به‌روز برای جوانان گفت: علم یک پدیده سیال و در حال رشد و تحول است. بنابراین ما باید حتما و همیشه در خط مقدم پیشرفت‌های علمی قرار بگیریم. علاوه‌بر اینکه نیاز داریم کتا‌ب‌های قدیمی را مطالعه کنیم، به تحقیقات و پژوهش‌های جدید نیز نیازمندیم چراکه جهان در حال رشد است و کتاب‌ها، یافته‌ها جدید، زیمینه‌های مناسب برای رشد هستند.    

این مطالب را به اشتراک بگذارید: