​حراج ۳۵۰ وسیله شخصی ژرژ ساند، بانوی داستان‌نویس فرانسوی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نشریه الکترونیکی اکتوالیته-نزدیک به ۳۵۰ وسیله شخصی و یادگارهای ژرژ ساند، نویسنده قرن نوزدهم فرانسه و خانواده‌اش در یک حراجی در هتل حراج ژاک کوغ در شهر بورگس فرانسه به قیمت تقریبی ۴۷ هزار یورور به فروش رسید.

میشل دارمانسیه، مسئول این حراجی در ابتدای مراسم خطاب به حضار گفت: «این وسایل که از وجود بی‌مانند و تعریف‌ناپذیری به امانت گرفته شده زین پس نزد شما به زندگی خود ادامه خواهند داد.»

در این حراجی کم‌سابقه که تعداد زیادی از علاقه‌مندان ژرژ ساند به شکل حضوری و غیر حضوری از طریق تلفن و اینترنت و حتی از کشورهایی مانند چین و امارات شرکت کرده بودند، امید داشتند بتوانند یادگاری هرچند کوچکی از نویسنده و  اسطوره محبوبشان را خریداری کرده و برای همیشه نزد خود نگه دارند.

آن‌ها حاضر بودند که ۱۵۰۰ یورو برای یک گیره موی سر، ۵۸۰ یورور برای یک قیچی آهنی، ۳۱۰ یورو برای متر نواری و از همه عجیب‌تر ۲۶۰۰ یورو برای یک دست دستمال سفره شش‌تایی بپردازند.

برخی از وسایل مهم فروخته شده در این حراجی عبارت بودند از: سگ سنگی دکوری که هدیه ایوان تورگینف، نویسنده روسی به ژرژ ساند بوده که تا قیمت ۲۰۰ یورو، تخمین زده شد و ۲۸۰۰ یورو به فروش رفت، قایق ونیزی، هدیه آلفرد دو موسه، شاعر و رمان‌نویس فرانسوی به او با قیمت ۱۷۵۰ یورو و یک دوات ویژه که ۲۶۰۰ یورو به فروش رسید.

بارونس دودان که با نام مستعار ژرژ ساند شناخته می‌شد، از چهره‌های روشنفکر و هنجارشکن جامعه روشنفکری فرانسه در قرن نوزدهم بود که از تاثیرگذارترین زنان زمانه خود محسوب می‌شد. او که امروزه بیشتر به خاطر زندگی نامتعارف و نه آثارش شناخته می‌شود، در طول زندگی‌اش بیش از ۷۰ رمان،۲۵ نمایشنامه، ۲۶ داستان کوتاه و مقاله‌های بی‌شماری نوشت و نخستین نویسنده‌ای بود که در رمان‌هایش، زندگی قشر کارگر و کشاورز و کودکان را به تصویر کشید و رمان روستایی را بنیان نهاد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: