​تمدید زمان شرکت در ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ به نقل از ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب به علت درخواست روستاها و مناطق عشایری کشور، مهلت ارسال مستندات و آثار کتابخوانی روستاها و مناطق عشایری مختلف کشور برای شرکت در ششمین دوره این جشنواره، تا روز سه شنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸ تمدید شد.

جشـنواره روسـتاهای دوسـتدار کتاب برای نخسـتین بـار در سال ۱۳۹۳ باهدف ترویـج کتاب‌خوانی برگـزار شـد. هـدف ایـن جشـنواره حمایـت از اقدام‌های انجام‌شده در روسـتاها و پشـتیبانی از پیشـنهادهای ابتـکاری در حـوزه کتـاب و کتاب‌خوانی و معرفـی فعالیت‌های فرهنگـی و ترویجـی مرتبـط بـا کتاب‌خوانی اسـت کـه بـا مشـارکت مـردم و دستگاه‌های فعال در روسـتا انجام‌شده یـا اجرای آن برای سـال آینـده پیش‌بینی‌شده اسـت. تلاش بـرای تأمیـن بودجه‌های لازم بـرای گسـترش فعالیت‌های مربـوط بـه کتـاب و کتاب‌خوانی در روسـتاها و توجـه دادن مـردم و نهادهـای روسـتایی بـه اهمیـت کتـاب و فرهنگی‌تر شـدن فضـای روسـتاها و نیـز پـر کـردن اوقـات فراغـت کـودکان و نوجوانـان روسـتایی بـا کتـاب از دیگـر اهداف جشـنواره روسـتاها و عشایر دوسـتدار کتاب اسـت.

ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال ۱۳۹۸ از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نهادهای دیگر همکار برگزار می‌شود.

روستاهای متقاضی شرکت در این جشنواره بر اسـاس فراخوان این دوره می‌توانند اقدامـات انجام‌شده، برنامه‌ها، مـدارک و مسـتندات خـود را کـه مبنـی بر فعالیت‌های مرتبـط بـا کتـاب و کتاب‌خوانی آن روستاسـت، بـا امضـای دهیـار و رئیـس شـورای اسلامی روسـتا، همراه بـا برگه‌های تکمیل‌شده به دبیرخانه اسـتانی جشـنواره کـه در ادارات کل فرهنـگ و ارشـاد اسلامی استان‌ها مسـتقر است و یا دبیرخانه مرکزی تهران ارسـال نمایند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: