​برگزاری درس‌گفتارهای شعر فاضل نظری در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عباس محمدی، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، درباره فعالیت‌های این دفتر در سال ۹۷ گفت: در مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در دو بخش ادبیات داستانی و شعر، فعالیت روشن‌تر و هدف‌مندتری وجود دارد و در کنار این‌ها دفتر پژوهش هم فعالیت می‌کند و فعالیت آن البته محدودتر از دو دفتر دیگر است.

وی ادامه داد: از زمانی که در مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری حضور پیدا کرده‌ام، تلاش داشتیم تا مانند گذشته دورتر این مرکز، با کمک دوستان و همکاران ادبیات داستانی را فعال کنیم و گسترش بیشتری به آن بدهیم.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ روشمندتر حرکت خواهیم کرد و به سمت تولیدمحوری می‌رویم. در شعر هم هدف ما همین است. سعی می‌کنیم تا جایی که امکان داشته باشد بر اساس کلاس‌هایی که در حوزه هنری برگزار می‌شود به تولید و خروجی برسیم. این باعث می‌شود کلاس‌ها روشمندتر شود و بر اساس اسلوب پیش برود.

این شاعر در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۸ درس‌گفتارهای شعر فاضل نظری در حوزه هنری برگزار می‌شود، گفت: البته پیش از این نیز آثار استعدادهای حاضر در این نشست‌ها که با مدیریت فاضل نظری برگزار شده است توسط انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسید. ۸ مجموعه از افرادی را که در کلاس فاضل نظری شرکت کرده‌اند در سوره مهر چاپ کردیم و این آثار به تجدد چاپ رسیده‌اند. انتشار مجموعه شعر تازه فاضل نظری در روزهای پایانی سال ۹۷، نقطه عطفی در این سال بود و تا به حال این اثر ۱۰ بار تجدید چاپ شده است. در سال ۹۸ چند کتاب پرفروش را چاپ خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: نگاهمان به فروش آثار ادبی جدی است و امیدوارم بتوانیم بخشی از سلایق مخاطبان را هم در تولیداتمان مد نظر قرار دهیم و آثارمان بتوانند با اقبال خوبی مواجه شوند.

محمدی با تأکید بر اینکه برنامه «ساعت شعر» در سال ۹۸ به منوال قدیم در حوزه هنری ادامه خواهد داشت، افزود: کارگاه‌های آموزشی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری متفاوت‌تر از سبک و سیاق قدیم برگزار خواهد شد و البته برنامه‌های ماهانه «یک ماه، یک کتاب» و «آیینه‌بندان» نیز با تغییراتی در ساختار و محل برگزاری از سال ۹۸ برپا می‌شوند و این برنامه‌ها بناست در سال ۹۸ در فروشگاه سوره مهر واقع در میدان انقلاب برپا شود. برپایی این برنامه در محیط کتابخانه‌ای و فروشگاه کتاب می‌تواند مؤثرتر افتد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم مهرواره شعر و داستان جوان سوره را هم در سال آینده برگزار کنیم. راه‌اندازی الکترونیک مجله شیراز به سردبیری آقای موسی بیدج و راه‌اندازی نشریه ادبی ویژه مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری از دیگر برنامه‌های پیش رو است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: