​بخوان، دفن ناشده، آواز بخوان

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جزمین وارد، نویسندۀ آمریکایی در کتاب «بخوان، دفن‌ناشده، آواز بخوان» زندگی پسر نوجوانی به نام جوجو را در ناحیۀ روستایی ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا را به تصویر می‌کشد و تصویری دقیق از ناملایمات و نیز امیدهای پسر نوجوان ارائه می‌دهد.

جوجوی سیزده‌ساله به دنبال آن ‌است که معنای مرد بودن را به خوبی درک کند و سعی می‌کند رفتار اطرافیانش را زیر نظر بگیرد، اما در این شناخت با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

مایکل، پدر سفیدپوست جوجو، به تازگی از زندان آزاد شده و مادرش، لئونی، زنی سیاه‌پوست است که حضور پررنگی در زندگی جوجو و خواهر نوپایش ندارد. لئونی نمی‌تواند نیازهای فرزندانش را بر نیازهای خودش ارجح بداند. جزمین وارد در این اثر با زبردستی حقایق تلخ، قدرت‌های حاکم و نیز محدودیت‌های روابط خانوادگی را به تصویر می‌کشد.

سهیل سمی ترجمه‌یی روان و تاثرگذار از این رمان به دست می‌دهد که درک و فهم سبک نوشتن نویسنده را برای خواننده فارسی زبان راحت‌تر می‌کند.

رمان جزمین وارد یادآور فضای جادویی رمان‌ای آمریکای لاتین است. نویسنده در لایه‌های اثرش پرده از تعیض نژادی و تنش بین سفیدها و سیاه‌ها برمی‌‌دارد.

بخوان، دفن‌ناشده، آواز بخوان را سهیل سمّی به فارسی ترجمه کرده و نشر چترنگ آن را در ۲۷۴ صفحه و قیمت ۳۸ هزار تومان چاپ کرده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: