​اهدای جایزه ملی کتاب مالزی به کتاب «میراث تمدنی و فرهنگی ایران و جهان مالایی»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مالزی با معرفی کتاب «میراث تمدنی و فرهنگی ایران و جهان مالایی؛ یک گفتمان فرهنگی» و ارائه جایزه ملی کتاب مالزی به این اثر که ویرایش مشترک پژوهشگر ایرانی مقیم مالزی و استاد دانشگاه ملی سنگاپور است به کار خود پایان داد.

کتاب «میراث تمدنی و فرهنگی ایران و جهان مالایی؛ یک گفتمان فرهنگی» ویرایش مشترک دکتر عبدالرضا عالمی محقق ایرانی مقیم مالزی و پرفسور فرید العطاس استاد دانشگاه ملی سنگاپور است که در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مالزی موفق به دریافت جایزه ملی کتاب مالزی شد.

این کتاب با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در مالزی توسط انتشارات گراکبودایا اینترپرایز (GERAKBUDAYA ENTERPRISE) مالزی در آذر ماه ۱۳۹۷ منتشر شده بود که توانست جایزه ملی کتاب مالزی را به عنون برگزیده بخش فرهنگی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی مالزی به خود اختصاص دهد.

مراسم جایزه ملی کتاب مالزی هر سال در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب مالزی با تلاش بنیاد توسعه کتاب مالزی و انجمن کتاب ملی مالزی برگزار می‌شود و امسال سازمان علمی آموزشی فرهنگی ملل متحد یونسکو و دبیرخانه کوالالامپور، پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۰ در برگزاری آن مشارکت داشتند.

در جریان برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مالزی که درهفته جاری در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد،با حضور خالد عبدالصمد وزیر امور فدرالی مالزی از ۳۸ نفر از مولفان، نویسندگان و دست اندرکاران برتر کتاب در بخش های مختلف علمی و فرهنگی مالزی نیز تقدیر شد.

کتاب میراث تمدنی و فرهنگی ایران و جهان مالایی منتخبی از مقالات ارائه شده در کنفرانس بین‌المللی میراث تمدنی و فرهنگی مشترک ایران و جهان مالایی زبان است که با تلاش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و همکاری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاههای مالایا ، دانشگاه ناتینگهام کوالالامپور،دپارتمان مطالعات مالایی دانشگاه ملی سنگاپور و موسسه آسیاوی در بهمن ماه ۱۳۹۵ در کوالالامپور با حضور اندیشمندانی از ایران ، مالزی ، سنگاپور و اندونزی برگزار شد.

سید فرید العطاس استاد دانشگاه ملی سنگاپور در مقدمه این کتاب آورده است: توسعه تمدن اسلامی در مناطق مختلف جهان از حوادث تاریخی شگفت انگیزی است که بسیاری از اندیشمندان را به خود مشغول ساخته است. جهان پهناور اسلامی، همچون فرش ایرانی است که در آن تنوع و پیچیدگی طرح، متاثر از نوعی یگانگی است و طرحهای هندسی پیچیده و نقش های آن در هم مسیر واحدی را طی می کند.

تحلیل و بررسی آوایی و معنایی واژه های فارسی در زبان مالایی ، نفوذ فرهنگی، موسیقیایی ایران در جهان مالایی و تاثیرفرهنگ ایران برسنت روشنفکری اسلام در اندونزی از جمله ۱۳ عناوین مقالات این کتاب است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: