​اسامی مجاری در منابع ایرانی بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست تخصصی اسامی مجاری در منابع ایرانی (دوران اسلامی) توسط میکلوش شارکوزی از دانشگاه کارولی گاسپار مجارستان و عضو فرهنگستان هنر مجارستان بررسی می‌شود.

میکلوش شارکوزی بیشترین مطالعات و تحقیقاتش معطوف به ایران پس از اسلام بوده است. پایان نامه دکتری اش درباره تاریخ طبرستان در قرون نخستین اسلامی بود و در سال‌های اخیر، بیشتر درباره اسماعیلیه کار کرده است. به بیان دیگر، تخصص او درباره ساکنان سلسله جبال البرز و مناسبات مردم دو سوی این کوهستان و روابط پیروان زیدیه با اسماعیلیه قرون اولیه اسلامی است.

وی اکنون به چهره‌ای شناخته شده و مسلط، در عرصه ایران‌شناسی بدل شده است که حتی تکلمش به زبان فارسی هم، روان است. او که رئیس گروه دوستی ایران و مجارستان است، در دانشگاه کارولی (پروتستان) در بوداپست مجارستان، تاریخ ایران و خاورمیانه را تدریس می‌کند و جالب‌تر این‌که در ۱۵ سال گذشته، به عنوان راهنما، ۲۸ تور را به ایران آورده که همه این‌ها نشان از علاقه خاصش به این سرزمین دارد. افزون بر این، به هر آنچه به تاریخ و فرهنگ مجارستان مرتبط است فارغ از ارتباط یا عدم ارتباط آن با ایران اشراف دارد.

این نشست سه‌شنبه یکم بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به نشانی خیابان امام خمینی، ابتدای سی‌تیر، خیابان پروفسور رولن برگزار می‌شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: