​از استیفن هاوکینگ تا دایناسورها در نمایشگاه سی‌ودوم

حبیب فروغی؛ مدیرمسئول انتشارات سبزان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از عرضه ۴۷ عنوان کتاب جدید در عرصه دانش همگانی خبر داد و گفت: در سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران امسال با ۴۷عنوان کتاب تازه منتشر شده در سال گذشته شرکت خواهیم کرد اغلب این‌ کتاب‌ها موضوعاتی هستند که مورد توجه علم‌دوستان و علاقه‌مندان به مباحث علمی است.
 
فروغی با اشاره به ارزیابی خود از استقبال مخاطبان گفت: با وجود گرانی کاغذ و کتاب پیش‌بینی می‌شود تفاوت چندانی با سال‌های گذشته احساس نشود و همچنان میزان بازدیدکنندگان به سان سال‌های گذشته باشد البته نمی‌توان درباره میزان خرید مخاطبان فعلا نظری داد.
 
وی ادامه داد: کتاب‌هایی نظیر «استیون هاوکینگ مردی در کار علم» اثر «مایکل وایت» و «جان گریبن»؛ »مغز: داستان شما» نوشته «دیوید ایگلمن»؛ «سکوت وهم‌آور» از «پائول ديويس»؛ «آینده بشر» به قلم «میچو کاکو»؛ «حقیقت آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد» نوشته «کارلو ویولی»؛ «زمان چیست؟ فضا چیست؟» از «کارلو ویولی» و «ماده تاریک و دایناسورها» اثری از «لیزا رندال» آثاری هستند که تقریبا فروش خوبی را از زمان انتشارشان در سال گذشته تجربه کردیم و انتظار می‌رود در نمایشگاه سی‌ودوم هم مورد توجه علاقه‌مندان و علم‌دوستان واقع شود.
 
فروغی گفت: در کل نزدیک به ۴۰۰ عنوان کتاب در مصلی عرضه خواهیم کرد که از این میان تقریبا نیمی از کتاب‌ها در حوزه قلمرو علم و نجوم و ستاره‌شناسی هستند. لازم به یادآوری است که امسال چندین عنوان کتاب هم در حوزه کوهنوردی عرضه خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به اهمیت مخاطبان کتاب‌های علمی گفت: به اعتقاد من و بر اساس تجربه‌ای که سال‌ها در حوزه انتشار کتاب‌های علمی داشتم مخاطبان کتاب‌های علمی جزو آن دسته از مخاطبانی هستند که کمتر دستخوش تغییرات نشر می‌شوند و به نوعی طرفدار همیشگی کتاب‌های جذاب علمی هستند. اما در کل شاید فروش کتاب‌ها کاهش کم یا زیادی را تجربه کند.
 
این مطالب را به اشتراک بگذارید: