«یواشکی بازی» ممنوع!

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، معصومه یزدانی، نویسنده کودک و نوجوان در جدیدترین اثرش با عنوان «پیشی کوچولو! بگو به خود خودم دست نزن!» به موضوع تربیت جنسی برای خردسالان و کودکان پرداخته است.

قهرمان این کتاب که در قالب مجموعه «ریحانه و پیشی کوچولو» منتشر شده، پیشی کوچولو است که با پیشنهاد بازی یواشکی از سوی گربه‌ای بزرگتر روبه‌رو می‌شود. اگرچه او در ابتدا پیشنهاد بازی را قبول می‌کند، اما از آنجا که از سوی دوست خود آموزش‌های لازم را درباره‌ حریم خصوصی دیده است، از خطری که در کمین اوست فرار می‌کند.

پیشی کوچولو یاد گرفته است که هیچکس نباید به بدن یا لباس او دست بزند و نباید به مکان‌های ناشناس یا سربسته برود. نترسیدن و اقداماتی که توجه دیگران را برای کمک جلب کند، دیگر آموزش‌هایی است که ریحانه به او داده است. به همین دلیل این قهرمان کوچک می‌تواند از دست گربه‌ بزرگتر نجات پیدا کند.

در بخشی از این اثر می‌خوانیم: «گربه ‌خال مخالی دست‌های پیشی کوچولو را هم گرفت، اما پیشی کوچولو دیگر نمی‌ترسید، چون تاپ… تاپ… تاپ …صدای پاهای ریحانه را شنید و فهمید که ریحانه تند تند از پله‌ها پایین می‌آید. حالا گربه‌ی خال مخالی ترسیده بود. عرق کرده بود و دست‌هایش هم می‌لرزید. پیشی کوچولو هم دندان‌های تیزش را از هم باز کرد …»

این کتاب که مناسب گروه سنی ۵ سال به بالاست در قالب مجموعه‌ای تحت عنوان «ریحانه و پیشی کوچولو» از سوی سارا خرامان تصویرگری شده است.

پیشتر کتاب‌های «پیشی کوچولو! نگو به من چه!»، «پیشی کوچولو! حوصله‌ات سررفته؟»، «پیشی کوچولو! موشک مال توست»، «پیشی کوچولو! بیشتر.. بیشتر…بیشترتر!» از این مجموعه به دست مخاطبان رسیده بود.

کتاب «پیشی کوچولو! بگو به خود خودم دست نزن» با قیمت ۱۵ هزار ریال از سوی انتشارات فنی ایران(کتاب‌های نردبان) برروی کاغذ جنگل های صنعتی پایدار منتشر شده است.
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: