«گفتمان‌های فرهنگی و جریان‌های هنری در ایران» روی میز منتقدان

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر با همکاری انجمن پژوهش هنر کمیته هنر انجمن جامعه‌شناسی ایران و انجمن علمی نقاشی نشست نقد کتاب «گفتمان‌های فرهنگی و جریان‌های هنری در ایران» را امروز سه‌شنبه ۲۱ خردادماه برگزار می‌کند.

محمدرضا مریدی مولف اثر، نعمت‌الله فاضلی، امیر مازیار و کامبیز موسوی مقدم در این نشست حضور دارند و درباره کتاب سخنرانی می‌کنند. علاقه‌مندان برای حضور می‌توانند از ساعت ۱۷ به نشانی دانشگاه هنر، پردیس باغ ملی، پژوهشکده هنر مراجعه کنند.

کتاب «گفتمان‌های فرهنگی و جریان‌های هنری ایران: کندوکاوی در جامعه‌شناسی نقاشی ایران معاصر» اثری از محمدرضا مریدی است. این کتاب به بررسی تحولات گفتمانی در جامعه ایران براساس شرایط سیاسی حاکم بر آن می‌پردازد و نقش قدرت را در شکل گیری جریان‌های هنری و جریان های مقاومت مورد بررسی قرار می‌دهد. نویسنده با نگاهی ساختاری و تاریخی به هنر ایران، نقش شرایط اجتماعی و سیاستگذاری‌های فرهنگی را در شکل گیری سبک‌های گوناگون و محتوای آنها به بحث می‌گذارد و بر شرایط تولید متن هنری تمرکز می‌کند. نقاشی شاخه‌ای از هنر است که مریدی در کتاب خود به آن پرداخته است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: