گسترش زبان فارسی، فرصتی برای توسعه مناسبات فرهنگی ایران و پاکستان است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌اکبر رضایی‌فرد، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با فلیحه کاظمی، مسئول برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه بانوان لاهور و مدیر گروه زبان فارسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رضایی‌فرد در سخنانی، به همکاری‌های پیوسته خانه فرهنگ ایران در لاهور با گروه زبان فارسی دانشگاه بانوان لاهور اشاره و آمادگی این نمایندگی را برای برگزاری همایش‌های مشترک در سال تحصیلی پیش‌ روی و همکاری در تمامی حوزه‌های فرهنگی اعلام کرد.

 کاظمی عنوان کرد: همکاری‌های علمی و فرهنگی بین ایران و پاکستان با توجه به فرصت‌های جدید و حمایت‌های دولت از کرسی‌های عرفان و تصوف می‌تواند دامنه بیشتری داشته باشد.

وی افزود: با توجه به سابقه و غنای این موضوع در ایران، این امر می‌تواند محملی برای گسترش دامنه آموزش زبان فارسی در موضوعات مرتبط و مشترک و دیگر گروه‌های مختلف آموزشی دانشگاه باشد.

در پایان این دیدار، آخرین شماره نشریه علمی پژوهشی «آناهیتا» به سردبیری کاظمی به عنوان نمادی از همکاری‌های علمی فرهنگی بین دو کشور به رییس نمایندگی فرهنگی کشورمان اهدا شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: