کتاب «قاقازان در گذر زمان» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قزوین، نخستین کتاب سیمای غرب قزوین با عنوان «قاقازان در گذر زمان» طی مراسمی با حضور حجت الاسلام سیدمهدی حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، آیت الله محمدی تاکندی نماینده سابق خبرگان رهبری، طاهری فرماندار تاکستان و مسولین استانی و شهرستانی رونمایی شد.

قربان قدیری نویسنده «قاقازان در گذر زمان» در آئین رونمایی از آن که همزمان با هفته معلم در قزوین برگزار شد، گفت: قزوین از گذشته مهد دانش و علم و ادیبان بزرگی از سراسر کشور بوده است که در این توسعه و رونق علمی بخش های مختلف شهر نیز سهیم بوده اند؛ اما متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی درست و تحقیق و پژوهش، فعالیت های برجسته فرهنگی و هنری در مناطق مختلف قزوین نادیده گرفته شده است.

این نویسنده قزوینی گفت: کتاب «قاقازان در گذر تاریخ» تلاش دارد تا برخی از ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه غرب قزوین و تاریخ پرجوش و خروش این منطقه را به مردم معرفی کند.

قدیری بیان کرد: برگزاری جشن های انگور، سماق، عدس و تعزیه خوانی مشهور زادگاه میرزا کرم زمانی در این کتاب به عنوان میراثی فرهنگی و یادگاری از گذشته این منطقه معرفی شده است.

وی تصریح کرد: اولین کتاب «قاقازان در گذر تاریخ» با تلاش نویسندگان بومی منطقه از جمله دکتر حسن قدیری و با ویرایش و مقدمه دکتر املشی استاد تاریخ و عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی قزوین پس از ۳۷ سال چاپ شده است.

نویسنده کتاب «قاقازان در گذر تاریخ» افزود: این کتاب اولین کتاب تاربخی و فرهنگی و اجتماعی منطقه بوده که در مدت ۷ سال به رشته تحریر در آمده و توانسته بخشی از تاریخ و تمدن منطقه را به جهانیان معرفی کند.

قدیری عنوان کرد: حداقل انتظار ما از مسئولین شهرستان تهیه و توزیع کتاب در بین مردم است تا تلاش های سالیان سال نویسندگان این کتاب برای معرفی منطقه به خصوص برای ساکنین و بومیان آن بی نتیجه نماند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: