کتابفروشی آنلاین مایکروسافت تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، مایکروسافت اعلام کرده است برای همیشه کتابفروشی آنلاین خود را تعطیل می‌کند. شرکت بزرگ نرم‌افزاری پیش از این به کاربران ویندوز ۱۰ خود اجازه می‌داد به صورت آنلاین از فروشگاه مجازی این شرکت کتاب خریده و دانلود کنند.
 
مایکروسافت در بیانیه‌ای گفته است دیگر کتاب به صورت آنلاین نخواهد فروخت و در مرورگر اینترنتی خود نیز از ماه جولای کتاب‌فروشی آنلاین تعطیل خواهد شد. مایکروسافت گفته است هزینه‌های کاربران ساکن در ایالات متحده را به صورت نقدی جبران خواهد کرد. در بیانیه این شرکت آورده شده است از ماه جولای ۲۰۱۹ به طور رسمی پول‌های پرداخت شده برای خرید و دانلود کتاب کاربران را پس خواهد داد.
 
مایکروسافت علت تعطیلی کتابفروشی آنلاین خود را بخشی از پروژه و استراتژی خود را در جهت تقویت فروشگاه مجازی این شرکت اعلام کرده است. به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد تمرکز خود را روی فروش محصولات اصلی خود کند چون توان رقابت با فروشگاه‌های کتاب آمازون، اپل و گوگل را ندارد.
 
فروشگاه کتاب مایکروسافت از سال ۲۰۱۱ فعالیت رسمی خود را در ویندوز ۱۰ آغاز کرده بود و یک سال بعد نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار در این فروشگاه سرمایه‌گذاری کرده بود. مایکروسافت از آن سال تا کنون از طریق کتاب‌خوان‌های نوک فروشگاه بارنزاندنوبل در اروپا کتاب‌های خود را می‌فروخت.
 
خبرهای رسیده حاکی ازاین است که مایکروسافت به خاطر شبکه توزیع ضعیف خود فروشگاه‌ کتاب خود را تعطیل کرده است. این شرکت در مقایسه به آمازون و دیگر کتاب فروش‌های آنلاین قادر نبود به سرعت کتاب‌های خریداری شده را به دست مشتری‌ها برساند.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: