کتابخوانان قزوینی بیش از ۵۸۰۰ بسته فرهنگی به مناطق سیل‌زده لرستان ارسال کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، رویا اسماعیلی عصر روز یکشنبه ۱۲ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، از همراهی خوب کتابخوانان قزوینی در جمع‌آوری و اهدا کمک‌های مردمی به سیل زدگان استان لرستان سخن گفت و عنوان کرد: در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی نیازهای اولیه آسیب دیدگان توسط نهادهای حمایتی و کمک‌های مردمی مرتفع می‌شود اما نیازهای حمایتی و فرهنگی عمدتا نادیده گرفته می‌شود که پویش بهار مهربانی در تلاش است تا در این مسیر گامی بردارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: در پویش بهار مهربانی کتابخوانان و کتابداران استان قزوین اقدام به جمع آوری و ارسال کمک‌های فرهنگی در قالب کتاب، لوازم التحریر، البسه و لوازم بهداشتی به مناطق سیل زده جنوب کشور کردند و این کمک‌ها در دو مرحله به دست کودکان و نوجوانان مناطق سیل زده استان لرستان رسید.

اسماعیلی گفت: در مرحله نخست این پویش بیش از ۵ هزار و ۱۳۱ بسته فرهنگی و در مرحله دوم ۷۰۸ بسته فرهنگی تهیه و ارسال شد. در این پویش بیش از ۳ هزار و ۳۰۴ نسخه کتاب از سوی کتابداران قزوین به این سیل زدگان اهدا شد که ۳ هزار و ۱۲ نسخه آن در مرحله اول و ۲۹۲ نسخه آن در مرحله دوم به دست این هموطنان رسید.

وی عنوان کرد: همچنین در این طرح، جمع آوری اسباب بازی و لوازم التحریر برای کودکان و نوجوانان شهرهای سیل زده در دستور کار قرار گرفت که بیش از ۲ هزار و ۱۸۶ بسته لوازم التحریر و اسباب بازی جمع آوری شد؛ ۱۹۵۶ بسته در مرحله نخست و ۲۳۰ بسته در مرحله دوم؛ که برای کودکان و نوجوانان مناطق سیل‌زده کشور ارسال شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین همچنین گفت: در این طرح البسه و پوشاک مورد نیاز برای این گروه‌های سنی نیز جمع‌آوری و ۵۳۱ بسته پوشاک از طرف مردم استان قزوین به هموطنان سیل زده اهدا شد که ۳۴۵ بسته در مرحله نخست و ۱۸۶ بسته در مرحله دوم به دست سیل زدگان استان لرستان رسید.

وی ادامه داد: در مجموع مردم استان قزوین در پویش بهار مهربانی نزدیک به ۴۵۰ میلیون ریال کمک غیرنقدی شامل کتاب، اسباب بازی، لوازم التحریر و پوشاک انجام دادند. ۳۵۰ میلیون ریال از این کمک‌ها در مرحله نخست و ۱۰۰ میلیون ریال در مرحله دوم از سوی مردم قزوین اهدا شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: