کاهش قیمت مقوا زمینه فعالیت برای صحافان را تسهیل کرده است

جلیل غفاری‌رهبر، رییس اتحادیه صحافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به کاهش قیمت کاغذ و مقوا طی ماه‌های اخیر و تاثیر آن بر فعالیت صحافان گفت: کاهش قیمت‌ها در دو بخش کاغذ و مقوا نویدبخش اتفاقات و رخدادهای خوبی برای همکاران صحاف ما بوده است و توانسته به رونق فعالیت آن‌ها کمک کند.
 
وی افزود: در این زمینه قیمت مقوای گلاسه که سال گذشته همین موقع تا کیلویی ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان رسیده بود اکنون به ۱۱ تا ۱۵ هزار تومان به تناسب کیفیت، تقلیل پیدا کرده است.
 
غفاری‌رهبر با بیان اینکه کاغذ نیز روند کاهشی خوبی را طی کرده است، عنوان کرد: قیمت‌ها اکنون منطقی‌تر شده هر چند نسبت به گذشته هنوز بالا است و تهیه کاغذ و مقوا برای فعالان صحافی با این قیمت‌ها کار آسانی نیست، اما بهتر شده است و امیدواریم باز هم کاهش داشته باشد.
 
وی یادآور شد: از سوی دیگر ثبات قیمت کاغذ و مقوا نیز مطالبه‌ای جدی‌ از سوی اهالی صنف صحافان است؛ هر چند در این زمینه گاهی تغییر نرخ ارز و برخی رویدادها تاثیر جدی بر قیمت‌ها می‌گذارد اما باز هم از دولت انتظار داریم برای ثبات قیمت‌ها تلاش کند.
 
غفاری‌رهبر با اشاره به لزوم ورود کاغذ و مقوا به کشور نیز توضیح داد: یکی از مسائلی که گاهی باعث گرانی این کالاها می‌شود عدم ثبت‌سفارس و ایجاد مشکل برای این حوزه است، تا زمانی که بازار به شکل گسترده در بازار وجود داشته باشد کمتر شاهد بی‌ثباتی خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه نظارت بر عرضه و توزیع کاغذ از سوی دولت یک ضرورت است، گفت: ایجاد حباب در بازار کاغذ و مقوا هرچندوقت یک‌بار ایجاد می‌شود که آسیب‌های زیادی به فعالان چاپ و نشر وارد می‌کند. خوشبختانه این حباب اکنون ترکیده است و در ماه‌های پایانی سال بازار خوبی برای فعالان این صنف ایجاد شده است.

غفاری‌رهبر تاکید کرد: این بازار می‌تواند تا حد زیادی به ایجاد نقدینگی در آستانه سال نو برای فعالان حوزه چاپ و نشر ایجاد کند و خیال زحمت‌کشان این صنف را راحت کند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: