کارنامه نشر فرصت تماشای یکجای مکتوبات قرآنی ۹۷ را فراهم کرد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سید عباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه همزمان با پنجمین روز از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.
 
وی در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه قرآن به‌عنوان یک نمایشگاه سالیانه از جهات مختلف هم در فضای معرفتی و هم در فضای روحی و معنوی یک فرصت است. امسال این نمایشگاه به‌نظر در برخی بخش‌ها توسعه پیدا کرده که یکی از بخش‌هایی که این موضوع در آن محسوس بود، بخش بین‌الملل است. این بخش فرصتی را ایجاد می‌کند که ما بحث دیپلماسی قرآنی خودمان را با فضای جهان اسلام برقرار کنیم.
 
صالحی افزود: امسال حضور بیش از ۱۵ کشور در این بخش فرصتی را فراهم کرده برای اینکه ما فعالیت قرآنی را در فضای جهان اسلام بهتر ببینیم. در مقایسه با دوره‌های قبل، هم از لحاظ تعداد کشورهای شرکت‌کننده و هم آثار عرضه شده، کاملا محسوس بود که فضای قابل‌توجهی دارد. ما قرآن کریم را به‌عنوان حلقه اتصال با جهان اسلام و بیش از یک میلیارد مسلمان می‌بینیم. هر مقدار بتوانیم از طریق قرآن کریم با جهان اسلام ارتباط برقرار کنیم بحث وحدت اسلامی و تقریب اسلامی قابل تحقق‌تر است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: در حوزه هنرهای قرآنی به نظر می‌رسد ما فرصت‌های قابل توجهی در نسبت قرآن و هنر داریم. امسال هم آثار هنری قرآنی خوبی را هم در حوزه‌های تجسمی و همچنین مناسبات بین قرآن و سینما دیدیم. اینکه فیلم‌ها و سریال‌های قرآنی و مذهبی می‌توانند نسبتی را بین مخاطب و قرآن پدید آورند، اتفاق خوبی است و هر مقدار بتوانیم اتصال مفاهیم قرآنی را با سینما تقویت کنیم و مخاطب عام را به سمت این مساله سوق دهیم، نقطه شروع خوبی است.
 
وی همچنین گفت: حوزه کتاب و نشر قرآن هم به اعتبار اینکه حوزه مکتوبات قرآنی و پرداخت کتاب به قرآن قابل توجه است. امسال فضایی که در حوزه نشر و قرآن است را فضای سرزنده‌تر و شاداب‌تری دیدم؛ هم در مجموعه کارهای انتشاراتی ناشران در حوزه قرآنی و هم ناشرانی که در حوزه کودک کارهای قرآنی کرده‌اند.  تفکیک ناشران کودک و نوجوان هم کار خوبی است، چراکه مخاطبان کودک و نوجوان، مخاطبان متفاوتی هستند. اینکه ما بتوانیم این دو قشر را بهتر راضی کنیم، اتفاق خوبی است.
 
صالحی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره راه‌اندازی سالن کارنامه نشر برای نخستین‌بار در نمایشگاه قرآن کریم، بیان کرد: این بخش عملا فرصتی را ایجاد کرده تا ما مکتوبات حوزه علوم قرآن و حدیث را در سال ۹۷ یکجا ببینیم. کارنامه نشر، فرصتی را برای قرآن‌پژوهان و کسانی که در حوزه‌های علمی و ترویجی قرآن فعالیت دارند، فراهم می‌کند.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: