چشم امید ناشر خسارت‌دیده به بورس و بازار شب عید

حمیدرضا مجدآبادی، مدیر انتشارات پروان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره جبران خسارت وارد شده به  4000جلد کتاب این انتشارات که در آذرماه بر اثر ترکیدگی لوله آب خمیر شد و از بین رفت(اینجا بخوانید)، گفت: پس از اتفاقی که هشتم آذرماه سال جاری ما را شگفت‌زده و خسارت بسیاری را بر ما تحمیل کرد؛ هنوز نتوانسته‌ایم برای جبران خسارت‌ها کاری انجام دهیم؛ حتی آسیب‌های وارد شده به سقف هم باقی مانده است.

وی با اشاره به خسارت ۵۰۰میلیون‌تومانی افزود: دو میلیارد کتاب در انتشارات «پروان» وجود داشت که ۵۰۰میلیون تومان از آن ازبین رفت، یعنی از هر نوع کتاب نفیسی چون شاهنامه، دیوان حافظ، غزلیات سعدی و … تعدادی خمیرشده و ازبین رفته‌است.

مدیر انتشارات پروان با اشاره به تامین جبران خسارت از سرمایه‌گذاری در بازار بورس اظهار کرد: جبران خسارت وارده را باید از طریق سرمایه‌گذاری در بازار بورس و بازار موازی تهیه و تامین کنم. حدود سه سال پیش که در بازار کتاب با چنین مشکلی مواجه شده‌بودیم، از همین راه سرمایه خود را تامین کردیم.

وی عنوان کرد: کار اصلی انتشارات پروان که سال‌ها به آن اشتغال داشته، این است که به سازمان‌ها و ارگان‌ها پیشنهاد بدهد تا برای هدیه شب عید کارمندان خود از کتاب‌ «پروان» استفاده کنند و به‌جای هدیه کالاهای چینی چون ساعت، کتاب هدیه بدهند. امیدواریم که طبق روال هرسال، امسال هم بتوانیم این فعالیت را انجام بدهیم و در این دو ماه باقی مانده، کمی از خسارات وارده بر انتشارات را جبران کنیم و سرمایه ازدست‌رفته را بازگردانیم.

مجدآبادی با بیان اینکه انتشارات پروان برای جبران خسارت بیمه نداشت، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه انتشارات ما در یک ساختمان قدیمی بنا شده و به این دلیل، ساختمان هم غیرقابل بیمه‌شدن است، «پروان» هم بیمه نبود. درواقع کتابفروشی بیمه نداشت و نمی‌توانست هم بیمه باشد و تنها در شرایطی این اتفاق میسر می‌شود که ساختمان بازسازی شود اما با وجود این اوضاع و این گرانی ها بعید بدانم که این امر امکان پذیر باشد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: