«پرنده خارزار» به چاپ پانزدهم رسید

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کالین مکالو  نویسنده استرالیایی رمان پرنده خارزار، در یک ژوئن ۱۹۳۷ در شهر ولینگتون در کشور استرالیا به دنیا آمد. پدرش اهل ایرلند بود و در سال ۱۹۲۰ به زلاند نو مهاجرت کرده بود و مادرش نیز اهل زلاندنو بود.

بخش‌هایی از داستان پرنده‌های خارزار که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های اوست برگرفته از تاریخ خانوادگی خودش است.

کتاب پرنده‌های خارزار یکی از پرفروش‌ترین و پرخواننده‌ترین کتاب‌های اوست به طوری که در ۴ سال اول ۹ میلیون نسخه از آن تنها در ایالات متحده فروخته شد.  استقبال از این رمان به قدری زیاد بود که در سال ۱۹۸۳ سریال تلویزیونی با اقتباس از همین رمان ساخته شد. از این نویسنده رمان‌های دیگری مثل تیم، نوای تروی و استقلال ماری بنت( که الهام گرفته از رمان معروف  غرور و تعصب نوشته ی جین آستین است) نیز نوشته شده است،  که به هیچ وجه مورد استقبال منتقدین و طرفداران قرار نگرفت. کتاب پرندگان خارزار اولین و گویا  آخرین شاهکار نویسنده است.

داستان درباره دختر نوجوان و بسیار زیبایی است به نام «مگ». درجایی که «مگ» نوجوان زندگی می‌کند کشیش کاتولیک و خوش‌قیافه‌ای به نام پدر «رالف» هم زندگی می‌کند که در بسیاری از مواقع به «مگ» کمک می‌کند. سال‌ها می‌گذرد و «مگ» تبدیل به دختر جوان و زیبایی می‌شود و اتفاقات جدیدی در زندگی او می‌افتد.

رمان پرنده خارزار نوشته کالین مکالو را مهدی غبرایی ترجمه کرده و  انتشارات نیلوفر آن را به بازار کتاب عرضه کرده‌ است. 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: