وعده ایجاد راسته‌ی کتابفروشی‌ها در شهر بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، در آخرین روز هفته کتاب که به «روز کتابگردی» معروف شده است، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی  استانداری، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر و مسولان فرهنگی شهر بجنورد از کتاب‌فروشی‌های شهر بجنورد بازدید و از مدیران این کتابفروشی‌ها تجلیل کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این بازدید، گفت: امسال سومین سالی است که طرح کتابگردی توسط مسولان فرهنگی در سطح استان انجام می‌شود و امیدواریم که این طرح تبدیل به یک فرهنگ عمومی و همگانی و در طول سال توسط عموم مردم انجام شود.

حسین فرخنده ضمن تقدیر از مدیران کتابفروشی‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ، کتابفروشی‌ها را هویت یک شهر دانست و خرید کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی توسط مردم را نشان از هویت فرهنگی مردم هر شهر دانست.

در این بازدید برخی از کتابفروشی‌ها از نداشتن مکان و بازاری مناسب برای عرضه کالاهای فرهنگی خود گله‌مند بودند و خواستار رسیدگی مدیران فرهنگی به این مشکلات شدند.

استیجاری بودن، افزایش اجاره مغازه، افزایش قیمت کاغذ و به تبع آن قیمت کتاب، عدم حمایت‌های مالی از سوی نهادهای فرهنگی از جمله مشکلاتی بود که توسط کتابفروشی‌های شهر بجنورد به مسئولان فرهنگی منتقل شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی نیز با توجه به اهمیت کتاب در زندگی و جامعه گفت: نشر کتاب نشر آگاهی و دانایی است و مدیران کتابفروشی‌ها نیز به نشر آگاهی و دانایی در جامعه کمک می‌کنند.

محمدتقی آریان از همکاری استانداری خراسان شمالی در راستای حمایت از کتابفروشی‌های استان خبر داد و گفت: استانداری نیز برای ارتقا و ترویج فرهنگ مطالعه آماده همکاری و حمایت از کتابفروشی‌های استان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بجنورد نیز در خصوص رفع مشکل مکان کتابفروشی‌ها گفت: جلساتی با برخی از سرمایه‌گذاران مجتمع‌های تجاری برگزار و مقرر شده مکانی مناسب و درخور برای کتابفروشی‌ها با ارائه تسهیلات در نظر گرفته شود.

ابراهیم امانی همچنین از اختصاص بلیبورد به‌صورت رایگان برای تبلیغات کتاب و کالاهای فرهنگی خبر داد و گفت: شورای شهر بجنورد در راستای ترویج فرهنگ مطالعه می‌تواند یکی از بلیبوردهای تبلیغاتی را به‌صورت اختصاصی برای تبلیغات کالاهای فرهنگی و خصوصاً کتاب در اختیار کتابفروشان سطح شهر بجنورد قرار دهد.
 
بر اساس این گزارش، مسئولان فرهنگی در روز کتابگردی از ۱۲ کتابفروشی شهر بجنورد بازدید کردند و از مدیران این کتابفروشی‌ها با اهدای لوح تقدیر و هدیه فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: