هنر ارتباطی امام راحل از اعتماد وسیع به مردم بود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی امروز جمعه در نشست فعالان قرآنی، اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی و هنرمندان شهرستان خمین در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی(ره) اظهار داشت: بخش وسیعی از این اتفاقات براساس مشارکت مسوولان این کانون‌ها و براساس حرکت‌های مردمی انجام شده است.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد مقدورات خود فعالیت‌های این کانون‌ها را در سطح کشور پیگیری می‌کند و براساس اقدامات این وزارتخانه هفت هزار فعال قرآنی در کشور از خدمات بیمه بهره‌مند هستند.

صالحی رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت از فعالان قرآنی دانست و گفت: یک هزار و ۵۰۰ فعال قرآنی در ۲ سال اخیر تحت پوشش خدمات بیمه قرار گرفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در ۲ سال گذشته بیمه‌شدگان عضو صندوق هنرمندان از ۲۸ هزار نفر به ۴۲ هزار نفر افزایش یافت و منابع مالی این حوزه ۲ برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه  ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه قرآنی امسال به مراکز مختلف تخصیص یافته است، تصریح کرد: نگاه دولت و مجموعه کسانی که در فضای حاکمیت هستند به حوزه قرآن، ایجابی است و در سند مهندسی کشور و گزارش منابع قرآنی، با پرهیز از بحث‌های جناحی، تمام فعالان این حوزه حمایت شوند.

صالحی تاکید کرد: در یک سال و نیم اخیر اتفاقات خوبی در کانون‌های فرهنگی مساجد افتاده و تصویب اساسنامه کانون‌ها در شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور، موجب قانونمندی این کانون‌ها شده است.

وی شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد را فرصتی برای هم‌افزایی دانست و افزود: تفاهم‌نامه‌ها با بسیج در حال اجرایی شدن است تا از ظرفیت شورای سیاستگذاری استفاده شود و  در حوزه کانون‌های مساجد شاهد امید تازه هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال تفاهم‌نامه بین ارزش طرح‌های این وزارتخانه و استانداری مرکزی در حوزه زیرساخت‌ها و ایده‌ها است.

صالحی ادامه داد: ۹۰۰ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت، ۲۷ میلیارد ریال در حوزه دینی و قرآنی، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در حوزه هنری و سینمایی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه فرهنگی و ادبی و ۱۷ میلیارد ریال برای حمایت از هنرمندان مصوب شده است.

وی ابراز داشت: با وجود مشکلات اعتباری دولت، تلاش می‌شود تا در ۲ سال باقیمانده از دولت دوازدهم، حمایت از فضاهای فرهنگی و هنری افزایش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امام با پشتوانه قرآن عظمت یافت و نهضت بزرگ اسلامی به پشتوانه روح امام به نتیجه رسید، گفت: هنر ارتباطی امام از اعتماد وسیع به مردم  بود و به مسئولان درس باور کردن اقشار مختلف مردم را دادند.

وی افزود: هنرمندی امام از ویژگی دیگر ایشان است و هنر ارتباطات امام با وجود اینکه در دانشکده ارتباطات واحدهای رسانه را نگذرانده بودند، چنان بود که با مردم همراه بود.

صالحی اضافه کرد: مردم نیز ایشان را به راحتی پذیرفتند و باور کردند و احساس کردند که امام نقش اعتلای جامعه اسلامی را بر عهده دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی از سال ۴۲ نهضت خود را آغاز و مردم را با خود همراه کرد و هیچگاه به مردم خود پشت نکرده و مردم را در روزهای سخت باور و به آنها امیدوار بود.

وی تصریح کرد: امام هنرمندی با خلاقیت هنری در فضاهای مختلف و حمایت ایشان از خلاقیت‌های هنری مسیر وسیعی از از هنرها را تجدید کرد.

صالحی با اشاره به ۱۷ سفر استانی خود گفت: در این سفرها دغدغه‌ها و پیشنهادات هنرمندان شفاف شد و در این راستا اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: