نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال به سال بعد موکول شد

جلال ذکایی؛ مدیر شرکت ترنج در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: طبق هشت دوره قبل ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه چاپ دیجیتال از بهمن سال گذشته شروع شد،‌ هر چند در این میان پیش‌بینی می‌کردیم که سال ۱۳۹۸ مشکلات زیاد خواهد بود و سختی به همراه دارد.
 
وی افزود: با وجود اتفاقات مختلف ثبت‌نام را دنبال کردیم و تعدادی از غرفه‌ها هم واگذار شد، اما یک‌سری از شرکت‌کننده‌ها با توجه به شرایط اقتصادی نامناسبی که در مجموعه‌ها وجود داشت انتظار داشتند که روی قیمت‌ها تخفیف زیادی بدهیم که با توجه به هزینه‌های جاری امکان‌پذیر نبود.
 
ذکایی با بیان اینکه علاقه‌مند بودیم که این نمایشگاه برگزار شود، گفت: اکنون حدود هشت سال از عمر این نمایشگاه گذشته، به بلوغ نسبی رسیده و در تقویم نمایشگاهی جای خود را باز کرده است اما شرایط اقتصادی نامناسبی که وجود دارد مانع آن شد.
 
وی یادآور شد: در این میان می‌توانستیم نمایشگاه را در یک سالن برگزار کنیم اما حس می‌کردیم با برگزاری به این شکل، نمایشگاه تضعیف می‌شود و اعتبار نمایشگاه هم زیر سوال می‌رود به همین دلیل در رایزنی‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که امسال برگزار نشود و به سال آینده موکول شود تا به ثبات بهتری برسیم.
 
ذکایی در پاسخ به سوال ایبنا مبنی بر اینکه آیا این نمایشگاه پس از این دوسالانه برگزار خواهد شد، گفت: نمایشگاه‌های بزرگ چاپ معمولا دو یا چهار ساله هستند و نمایشگاه چاپ کوچک‌تر به خصوص در حوزه دیجیتال با توجه به اینکه همیشه تکنولوژی‌های جدید می‌آید برگزاری آن باید سالانه باشد.
 
قرار بود نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی از ۲۸ تا ۳۱ خرداد ماه امسال در هتل المپیک برگزار شود.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: