نقد و بررسی کتاب«زیر ذره‌بین»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «زیر ذره‌بین» روز جمعه  13 دی‌ماه ساعت ۱۵ با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر نقد و بررسی می‌شود.

این کتاب که از سوی انتشارات سیب سرخ منتشر شده، به کوشش سالار عبدی تالیف و گرد‌آوری شده است و حاوی ۲۱ مطلب است که به نقد آثار خلیل جوادی، شاعر و طنزپرداز پرداخته است.

کتاب «زیر ذره‌بین» با حضور شاعران و هنرمندان، از جمله محمد سلمانی، سیدعباس سجادی، رسول یونان، حسام الدین سراج، محمد سریر،  مهران مهرنیا، مهران مهتدی، جهانشاه برومند، مجید عبدالهی، جلیل خاوندکار، حامد احمدی، مجید پویان، محسن سامع، داریوش کاردان، فاطمه اسد، امید شاهد، مینا آقازاده، رضا قاسم‌پور و علی غضنفری مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است در این مجموعه علمی و پژوهشی سعی شده آثار شاعر از زوایای مختلف (شاعرانگی، شیوه سرایش و سبک شعری) از نظرگاه بزرگان عرصه ادبیات مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

خلیل جوادی شاعری است که در طنز اغلب از زبان محاوره و گویش عامه استفاده می‌کند، در این زمینه از مهم‌ترین و معروف‌ترین آثارش می‌توان به «محکمه‌ی الهی»  و «بهشت بی‌امکانات» اشاره کرد.

او در زمینه ادبیات غیرطنز هم آثار متعددی دارد که می‌توان به مجموعه‌های شعر «خیابان خواب‌ها» (شعر کلاسیک)،  «سمفونی جیرجیرک‌ها» (ترانه)، «اشک تاک» (رباعی)، «برای تو» (رباعی‌های عاشقانه)، «با تو» (غزل‌های عاشقانه) و «بازار وطن فروش‌ها» (نثر طنز) اشاره کرد.

مطالب کتاب «زیر ذرّه‌بین» را شخصیت‌ها و نویسندگانی همچون زنده‌یاد ابوالفضل زرویی‌نصرآباد، زنده‌یاد پوران فرخزاد، محمدرضا روزبه، رسول یونان، حامد احمدی، جلیل خاوندکار، زنده‌یاد حسین آهی، حبیب نبوی، فاطمه اسد، علی غضنفری، کورش آقا مجیدی، یوسف علی یوسف نژاد، مینا اقازاده، هاشم جباری، الف آذر، محمدرضا راثی‌پور، محمد حسین منعمی بیگدلی، زهره زمانی، حسین کریمی و سالار عبدی نوشته‌اند.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی سیدخندان، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: