نشست فرآیند ارزیابی، ارزش‌گذاری و بیمه آثار فرهنگی هنری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع، صبح روز دوشنبه ۲۳ دیماه ۹۸ اولین نشست بررسی فرآیند ارزیابی، ارزش گذاری و بیمه آثار فرهنگی هنری با دعوت معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر معاونت تشکیل شد.

لادن حیدری، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این نشست در راستای حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کسب و کارهای فرهنگی و هنری در قالب ارائه تسهیلات بانکی با همکاری بانک آینده و پذیرش آثار فرهنگی، هنری به عنوان تضامین و وثایق معتبر برای اولین بار از سوی این بانک در ارائه خدمات بانکی به بخش فرهنگ و هنر تشکیل شده است.

حیدری همچنین بیان کرد: بی‏ تردید کالاهای فرهنگی و هنری، زندگی مادی و هستی انسان را در هاله‏ ای از تقدس پدیدار می‏ کند و آفرینش فرهنگی به واقع، عرضه اندیشه، خرد و دانش‏ ضمنی مردم یک سرزمین در بازار متنوع ذائقه‏ های جهانی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع افزود: اقبال دولت‏‌ها به حوزه فرهنگ و هنر به مثابه اقبال‏شان به ترویج‏ دهندگان اصیل‏ ترین ارزش‌‏های یک جامعه است. با این استدلال حمایت از کسب و کارهای فرهنگی، به عنوان یکی از مشوق‏ های کار و تولید آثار هنری در داخل کشور محسوب می‏ شود. این موضوع برای دولت محترم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار حائز اهمیت است و این نشست با هدف بررسی نظرات متخصصان این حوزه و بررسی فرآیند ارزیابی، ارزش گذاری و بیمه آثار فرهنگی هنری تشکیل شده است.  

در این نشست رسول بیدرام عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در خصوص فرآیند ارزیابی، ارزش گذاری و بیمه آثار هنری، نتایج تحقیق و بررسی انجام شده را در قالب پاورپوینت ارائه کرد و سایر اعضاء جلسه در خصوص مسایل مرتبط با اقتصاد فرهنگ و هنر، شیوه های ارزش و قیمت گذاری آثار فرهنگی و هنری، نحوه بیمه آثار فرهنگی و هنری، خلاء ها و وضعیت بیمه آثار، نحوه پرداخت خسارت آثار به بحث و گفت و گو پرداختند.

گفتنی است لادن حیدری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی کاظمی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حامد سهرابی، مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی، موموندی، مدیر دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر، علی اعظم محمد بیگی نویسنده و فعال در عرصه اقتصاد فرهنگ و هنر، رضا نصر، رئیس دانشگاه هنر اصفهان، رسول بیدرام هیات علمی دانشگاه اصفهان، میترا اعتضادی کارشناس مرمت و دادگستری، مهران صادقی، رئیس اداره کل بازاریابی بیمه‌های آتش سوزی، رضا جدید، معاون و مدیربازاریابی بیمه ایران، رامین رحیمی فعال حوزه سینما و اقتصاد فرهنگ و هنر ازجمله اعضای این نشست بودند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: