نشست «جایگاه حضرت علی(ع) در ادبیات منظوم و منثور ایران»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط‌ عمومی  انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، این انجمن به مناسبت فرارسیدن هزار و چهارصدمین سالگرد شهادت حضرت علی(ع) و ۲۵ اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، نشست تخصصی «جایگاه حضرت علی(ع) در ادبیات منظوم و منثور ایران» را برگزار می‌کند.

جایگاه شعر و شاعران در ایران و اسلام جایگاه رفیع و والایی است و در طول حیات پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، شاعران ولایی مورد تفقد و عنایت آن بزرگواران قرار گرفته‌اند. عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت در ادبیات کهن و ادبیات معاصر ایران هم سابقه بسیار طولانی دارد؛ از این رو، سرایش شعر در مدح امام علی(علیه السلام) در تمام قالب‌های شعری هم به گذشته‌های بسیار دور بازمی‌گردد. شجاعت و رشادت‌های آن امام همام در میدان‌های مختلف نبرد، فداکاری و جانفشانی در لیله المبیت، حضور در غدیر خم و کرامات آن حضرت، مهم‌ترین دست‌مایه‌های شعر شاعران پارسی‌گوی بوده و هست.

در این برنامه که چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار خواهد شد، حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ مهدی محقق، رئیس هیات‌مدیره انجمن؛ علی موسوی گرمارودی، شاعر و چهره ماندگار و احمد تمیم‌داری استاد ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی سخنرانی خواهند کرد.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، پائین‌تر از میدان منیریه، پل امیربهادر، خیابان سرلشکر بشیری، پلاک ۷۱ واقع است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: