نخستین محموله فرهنگی به مناطق سیل‌زده لرستان ارسال شد

ایوب دهقانکار؛ مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره ارسال بسته‌های فرهنگی برای کودکان مناطق سیل‌زده استان لرستان، بیان کرد: نخستین محموله از کمک‌‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ، جمعه ۳۰ فروردین‌ ‌ماه به مناطق سیل‌زده استان لرستان ارسال شد. این محموله شامل سه هزار بسته فرهنگی حاوی اقلام نوشت‌افزاری همچون خودکار، مداد، پاک‌کن، دفتر، مدادرنگی، خمیربازی و جورچین‌هایی برگرفته از الگوی ایرانی – اسلامی است تا کودکان این مناطق با این بسته‌ها سرگرم شوند.
 
وی افزود: برخی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سفری یک‌روزه به این مناطق، از نزدیک با هموطنان آسیب‌دیده از حادثه سیل دیدار و در جریان مشکلات آن‌ها قرار خواهند گرفت.

سخنگوی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تصریح کرد: در طول برپایی نمایشگاه نیز در چندین نقطه از مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، مکان‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و به‌ویژه کتاب‌های اهدایی به کودکان استان‌های سیل‌زده کشور پیش‌بینی شده و این کمک‌ها در حین و بعد از نمایشگاه در قالب محموله‌های فرهنگی و اقلام موردنیاز به این مناطق ارسال می‌شوند.
 
دهقانکار ادامه داد: محموله‌های بعدی به تناوب به دیگر مناطق سیل‌زده کشور در استان‌هایی همچون گلستان و خوزستان ارسال خواهند شد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره نحوه تامین اعتبار این محموله‌ها، گفت: نخستین محموله به‌صورت مشارکتی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی ایرانی – اسلامی تدارک دیده شد. نکته قابل‌توجه اینکه تمامی محصولات موجود در این بسته‌های فرهنگی، ساخت داخل هستند و در واقع تلاش کردیم در عین کمک به هموطنان سیل‌زده، بحث شعار سال را هم که «رونق تولید» است، مدنظر قرار دهیم.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: