نام محمد رمضانی در حوزه نشر همواره ماندگار خواهد بود

اسماعیل راهنورد مدیرکتابخانه آیت الله العظمی بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، ضمن تقدیر از برگزاری آئین یادبود مرحوم محمد رمضانی، از واقفان کتاب و پیشکسوتان نشر کتاب توسط موسسه خانه کتاب، گفت: یاد و خاطره کارهای نیک و ماندگار گذشتگان علاوه بر اینکه وظیفه اخلاقی است، بدون شک موجب تشویق نسل امروزی خواهد شد.

وی افزود: مرحوم حاج محمد رمضانی یکی از مردان نیک روزگار است که با عشق و علاقه و با سرمایه شخصی گنجینه‌ای از منابع مکتوب این سرزمین را جمع آوری و به کتابخانه مسجد اعظم قم وقف می‌کند. فعالیت‌های او در حوزه نشر، نام محمد رمضانی را به عنوان پدر نشر ایران ماندگار کرده است.
 
مدیرکتابخانه آیت الله العظمی بروجردی با اشاره به اینکه برای کتابداران کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی ۲۹ بهمن تبدیل به یک روز به یاد ماندنی شد، افزود: به همت والا و اقدام دلسوزانه آقای حسین‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب، برنامه یادمان ناشر و واقف بزرگ کتاب با همکاری کتابخانه مسجد اعظم فراهم شد و کتابخانه‌ای از شهر مقدس قم توانست از بزرگترین واقف کتاب خود در پایتخت ایران اسلامی قدردانی کند.
 
وی به رونمایی از کتاب «قباله کتاب، مطبوعات و چاپ»  اشاره کرد و یادآور شد: برای تدوین کتاب یادمان، استاد سیدفرید قاسمی با حضور در قم و کتابخانه مسجد اعظم، مجموعه جزوات اهدایی رمضانی را بررسی و کتاب «قباله کتاب، مطبوعات و چاپ» را تدوین کرد و این کتاب توسط انتشارات خانه کتاب منتشر و در مراسم یادمان از آن رونمایی شد.
 
اسماعیل راهنورد در پایان مراتب سپاس و قدردانی خود را از مدیرعامل و همکاران خانه کتاب و سرای اهل قم، نائب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، مسئول دفتر آیت الله علوی بروجردی، سیدفرید قاسمی، عرب‌زاده پیشکسوت کتابداری، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، رئیس و کارکنان کتابخانه دانشگاه علامه طباطبایی، مدیر و کارکنان کتابخانه آیت الله العظمی حائری یزدی، معاون پژوهش کتابخانه مجلس، معاون کتابخانه دایره المعارف بزرگ اسلامی، مسئول موسسه آیت الله العظمی بروجردی، مدیر و کارکنان مرکز اسناد حوزه، مسئول کتاب سال حوزه، خانواده مرحوم رمضانی، همکاران کتابخانه مسجد اعظم، برای برگزاری و حضور در مراسم یادمان ناشر و واقف بزرگ کتاب مرحوم حاج محمد رمضانی اعلام و تشکر و قدردانی کرد.

یادآوری می‌شود، آئین یادبود مرحوم محمد رمضانی، از واقفان کتاب و پیشکسوتان نشر کتاب، عصر روز دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه با حضور نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، حجت‌الاسلام و المسلمین رسول جعفریان، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، سید‌فرید قاسمی، پژوهشگر تاریخ مطبوعات ایران و کتابشناس، در سرای کتاب موسسه خانه کتاب با همکاری کتابخانه مسجد اعظم قم برگزار شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: