نامزدهای جایزه آستریدلیندگرن تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب برنامه مهرآیین قصد دارد از ۵ تا ۸ اسفند مراسم‌های نکوداشتی برای چهار نامزد دریافت جایزه آستریدلیندگرن برگزار کند.

در این آیین‌ها که ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن کنفرانس شماره یک مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود، از علی‌اصغر سیدآبادی، فرهاد حسن‌زاده، جمشید خانیان و هوشنگ مرادی‌کرمانی تجلیل می‌شوند.

در نخستین مهرآیین که یکشنبه (۵ اسفند) برگزار می‌شود به نکوداشت علی‌اصغر سیدآبادی اختصاص دارد، ابتدا افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون به بیان مطالبی در مورد این نویسنده حوزه کودک و نوجوان می‌پردازد و در ادامه فریدون عموزاده‌خلیلی نویسنده کودک و نوجوان در دوبخش به سخنرانی و ارایه گزارش خواهد پرداخت.

در دومین مهرآیین که دوشنبه (۶ اسفند) برگزار می‌شود و به نکوداشت فرهاد حسن‌زاده اختصاص دارد، سودابه امینی شاعر و محسن هجری نویسنده کودک و نوجوان به ایراد سخنرانی می‌پردازند و نماینده شورای کتاب کودک نیز گزارشی ارایه خواهد کرد.

در سومین مهرآیین که سه‌شنبه (۷ اسفند) برگزار می‌شود و به نکوداشت جمشید خانیان اختصاص دارد، سودابه امینی شاعر، عباس جهانگیریان، نویسنده کودک و نوجوان و مریم کهنسال به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

در چهارمین مهرآیین که چهارشنبه (۸ اسفند) برگزار می‌شود و به نکوداشت هوشنگ مرادی کرمانی اختصاص دارد، سودابه امینی شاعر، معصومه انصاریان، نویسنده و پژوهشگر و محمدهادی محمدی، نویسنده کودک و نوجوان سخنرانی می‌کنند.

 

بر همین اساس سخنرانی نامزدهای جایزه آستریدلیندگرن، ویژه‌برنامه‌ پرسش و پاسخ و پخش نماهنگ از دیگر بخش‌های این آیین‌ها است.

 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: