«منجی» یو نسبو در بازار کتاب

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «یو نسبو» یکی از پرطرفدارترین نویسندگان رمان‌های جنایی-پلیسی است که تا کنون ۱۱جلد از رمان‌های هری هول انتشار یافته و طبق آخرین اخبار، پیش از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، دوازدهمین عنوان از این مجموعه نیز منتشر خواهد شد.

در همین راستا، انتشارات «مانا کتاب» ترجمه و انتشار سری رمان‌های هری هول را در دستور کار خود قرار داده و تا به امروز هفت عنوان از این مجموعه (خفاش، سوسک،‌ سینه‌سرخ، الهه انتقام، ستاره شیطان، آدم‌برفی و عطش) را منتشر کرده و قرار است مابقی عناوین را نیز به زودی ترجمه و منتشر کند.

از همین مجموعه، جدیدترین رمان منتشر شده از سوی انتشارات «مانا کتاب»، رمانی موسوم به «منجی» است. در آستانه‌ کریسمس، در ازدحام خیابان‌های پرتردد شهر «اُسلو» پایتخت نروژ، اکثر مردم در تب و تاب انجام خریدهای کریسمس هستند. در گوشه‌ای از میدان «اِگِرتورگِت»، یک کنسرت خیابانی کوچک برپاست. بانی این کنسرت، یک بنیاد خیریه‌ بین‌المللی موسوم به «سپاه رستگاری» است که گرایشات مذهبی و مسیحی دارد. در سرمای شدید هوای زمستان و در میان سر و صدای بلند موسیقی، ناگهان صدای شلیک یک گلوله در فضا طنین‌انداز می‌شود و اندکی بعد یکی از دست‌اندکاران برپایی کنسرت نقش بر زمین می‌شود. در هیاهوی کنسرت، قاتل مرموز، بدون برجای گذاشتن هر گونه رد و نشان، از صحنه‌ جرم می‌گریزد و تنها تعدادی سؤال بی‌جواب برای پلیس شهر اُسلو باقی می‌گذارد. در این میان، کارآگاه هری هول به عنوان مسئول رسیدگی به پرونده‌ قتل وارد کارزار می‌شود و عزم خود را جزم می‌کند تا به هر نحو ممکن مجرم را دستگیر کند…

«منجی» با ترجمه احسان درخشنده در ۶۶۲صفحه و با قیمت ۹۳هزارتومان از سوی انتشارات مانا کتاب منتشر شده است. 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: