مطالعات زنان در افغانستان فقیر است/ استقبال از کتاب‌های زنان افغانستانی در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور ناشران ایرانی و خارجی روز گذشته پایان یافت و افغانستان به عنوان یکی از ناشران خارجی در سی و دومین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب آثار و دستاوردهای خود را ارائه کرد.

یکی از موضوعاتی که  در غرفه‌های ناشران افغانستانی مورد اقبال واقع شد، کتاب‌های مطالعات زنان بود. در همین راستا انتشارات موفق تاک کتاب‌های زیادی را در حوزه زنان منتشر کرد و توانست اقبال مخاطبان در این بخش را کسب کند.

مریم نظری که مدیریت غرفه انتشارات تاک در سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران را عهده‌دار بود در همین باره به خبرنگار ایبنا گفت: خوشبختانه از کتاب‌های زنان افغانستان استقبال بسیاری شده و این انتشارات در زمینه مطالعات زنان کارهای بسیاری را عرضه کرده است.

نظری افزود: از جمله آثار پرفروش نویسندگان زن افغانستان، نقره و اقلیما به نویسندگی حمیرا قادری است. کتاب دیگری که با استقبال ویژ‌ه‌ای از سوی مخاطبان افغانستانی و ایرانی مواجه شد، مجموعه داستان از نویسندگان زنان معاصر افغانستان است که  به صورت مجموعه‌ای منتشر شده است. همچنین ما تلاش‌ می‌کنیم که از نویسندگان زن حمایت کنیم تا در این عرصه بتوانند فعالیت کنند. از کتاب‌های حوزه مطالعات زنان افغانستان می‌توانیم به خانه دلگیر، شکار، گم، حالا گریه نکن، تلیسه، شکار فرشته و … اشاره کنیم.

محمد ابراهیم شریعتی موسس نشر عرفان نیز یکی دیگر از ناشران افغانستانی حاضر در نمایشگاه کتاب با اشاره به اقبال مخاطبان به نویسندگان زن عنوان کرد: من سال‌های زیادی است که در نمایشگاه شرکت می‌کنم و در ادبیات معاصر بیشترین‌کارها را به زنان افغانستان اختصاص داده‌ام و امسال در نمایشگاه تنها یک کتاب به نام «زنان افغانستان» در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار داده‌ایم. متاسفانه حوزه مطالعات زنان افغانستان بسیار فقیر است و ناشران و نویسندگان بسیار کمی در این حوزه داریم.

قاسم فرزان مدیر انتشارات نشر واژه هم یادآور شد: خوش‌بختانه امسال بخش زیادی از بازدیدگنندگان ما زنان بودند و استقبال زیادی کردند. این نشر نیز کتاب‌های «روشنایی خاکستر» نوشته زهرا یگانه و «صنعت جنسیت» نوشته زکیه شفایی را در نمایشگاه عرضه کرد که هر دو  مورد استقبال قرار گرفتند.
 
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: