مصطفی مستور از «چگونه نمیریم» می‌گوید

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان از روابط عمومی شهرکتاب، این برنامه نخستین نشست از سلسله نشست‌های رونمایی کتاب این مرکز فرهنگی در سال جدید است که در قالب دیدار و گفت‌وگو با مصطفی مستور با عنوان «داستان در بعد از ظهر» به همراه رونمایی از کتاب «چگونه نمیریم» اثر «نادیا شه مهر» که از سوی نشر چشمه منتشر شده، برگزار می‌شود.

«چگونه نمیریم» مجموعه ای است از چهل یادداشت شه مهر درباره زندگی و تجربه‌های ساده اما پر احساسش از زیستن در موقعیت‌های گوناگون آن که در قالب این کتاب منتشر شده است.

ابن نوشته‌ها با وجود تفاوت‌های درون مایه‌ای و تنوع سبکی‌شان در یک مفهوم واحد همسو هستند: ستایش زندگی، نویسنده در تک تک لحظات زندگی، حتی در رنج و درد و اندود و دلتنگی و غربت آن، شور و امید و نور و زیبایی را می‌جوید و فریاد می‌کشد. مرگ حتی در این نوشته‌ها سیاه و تاریک نیست بلکه روی دیگری است از زندگی.

«چگونه نمیریم» ما را ترغیب می‌کند به تجربه دوباره تک تک لحظات زندگی؛ از تماشای دوباره تک تک لحظات زندگی؛ از تماشای دوباره یک پرتو نور گرفته تا چشیدن طعم آب، شنیدن صدای باران، در آغوش کشیدن یک نوزاد، تا مزه کردن بستنی و هواکردن بادبادک.

یادآوری می‌شود کتاب «چگونه نمیریم» در ۸۱ صفحه در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در قالب خاطره و زندگینامه و با موضوع فرعی سفرنامه با قیمت ۱۰ هزار تومان از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: