مشارکت عمومی مردم ابرکوه در طرح‌های کتابخوانی

حمیدرضا بصیری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد گفت: با توجه به اهمیت توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی، سعی شده تا این فرهنگ به صورت عمومی در جامعه گسترش پیدا کند و در زمینه مشارکت عموم مردم در برنامه‌های کتابخوانی حرکت کنیم.

وی افزود: طرح پایتخت کتاب ایران یکی از طرح‌های ترویجی کتابخوانی در سطح کشور است و شهرستان ابرکوه نیز به‌صورت جدی در این زمینه وارد شده و سعی می‌کند با برگزاری طرح‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی و همچنین مشارکت عمومی، در این زمینه گام‌های جدی بردارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه ادامه داد: طرح‌های کتابخوانی عمومی این شهرستان شامل طرح‌هایی مانند راه‌اندازی ایستگاه کتابخوانی برای رانندگان در پایانه حمل و نقل شهرستان و برگزاری طرح ایستگاه کتاب در مراکز رستوران‌ها و پذیرایی است که توسط اشخاص و مراکز خصوصی انجام می‌شود و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

بصیری ادامه داد: برگزاری طرح‌های کتابخوانی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی شهرستان، مراکز خصوصی و نیمه‌خصوصی، عموم مردم، راهکارهای ما برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و خوشبختانه به‌خوبی مورد استقبال عموم مردم و مسئولان قرار گرفته است.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین پایداری این فرهنگ گام برداریم.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: