مشارکت شهرداری مشهد در برگزاری طرح‌های فصلی ادامه دارد

محمدمحسن مصحفی، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تاثیر برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویجی حوزه کتاب و کتاب‌خوانی بر مخاطبان گفت: ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که پر از وقایع مختلف و متنوع است و در این میان، گاهی نیاز داریم تا مسائل مهم جامعه همچون بحث فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی را که گاهی به حاشیه می‌رود، در معرض دید عموم مردم قرار بدهیم تا جامعه متوجه اهمیت آن شود.

وی ادامه داد: در روزگاری که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زنند و تمامی انسان‌ها مشغولیت‌های ذهنی بسیاری دارند؛ توجه به کتاب به‌عنوان بُعدی که اوقات فراغت انسان را پر می‌کند، اهمیت پیدا می‌کند؛ چراکه عمدتا وقت افراد توسط عوامل دیگری پر می‌شود که به‌اندازه کتاب حامل محتواهای فرهنگی نیستند. به همین دلیل، هر مناسبتی که برای کتاب درنظر گرفته‌شود و توجه مردم را به‌ خود جلب کند، مفید واقع‌شده و مثبت ارزیابی می‌شود.

مصحفی درباره اهمیت مشارکت نهادها و سازمان‌ها در برگزاری طرح‌های فصلی و تاثیرگذاری این مشارکت در افزایش سرانه مطالعه مردم جامعه گفت: به اعتقاد من، برگزاری فعالیت‌هایی چون طرح‌های حمایت فصلی از سوی حاکمیت اعم از دستگاه‌های رسمی همچون شهرداری، ابتدا یک ارزش نمادین دارد و هر سازمان و نهادی تلاش می‌کند با انجام این فعالیت، به مخاطبان جامعه این پیام را منتقل کند که حوزه فرهنگ و هنر به‌ویژه مقوله کتاب و کتابخوانی برای آن سازمان اهمیت دارد.

وی افزود: برای رشد و اعتلای این فرهنگ هرکاری انجام خواهد داد که یکی از آن‌ها، تخصیص یارانه یا سوبسید خرید کتاب در طرح‌های فصلی برای مردم است.

سرپرست سازمان فرهنگی_اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به تاثیرگذاری اهدای یارانه خرید کتاب در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و کمک به اهالی کتاب‌خوان جامعه عنوان کرد: باتوجه به افزایش قیمت کتاب و وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، طبیعی است که بسیاری از مردم برای تهیه کتاب دچار دشواری شوند و این یارانه‌ها تشویقی برای ترغیب مردم به خرید و خواندن کتاب‌ است که در مجموع کمکی به اهالی کتاب و کتابخوان به‌شمار می‌آید تا بتوانند اوقات فراغت پررونقی را در جامعه سپری کنند.

وی با بیان اینکه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پشتوانه و تکیه‌گاه طرح‌های حمایت فصلی بماند؛ تاکید کرد: در کنار حمایت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اگر دیگر نهادها و سازمان‌ها نیز بتوانند در این طرح همکاری کنند، قطعا تاثیرگذاری این فعالیت‌ها بیشتر و مفیدتر خواهد بود.

مصحفی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد به شکل اصولی در برگزاری و اجرای این طرح‌های فرهنگی مختلف همکاری خواهد کرد و ارتقای فرهنگ عمومی شهر را وظیفه اصلی خود می‌داند و تلاش خواهد کرد تا بتواند در این مسیر همکاری مثبتی داشته باشد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: