مسابقه کتاب‌خوانی «قیام حسین(ع)» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مسابقه کتاب‌خوانی «قیام حسین (ع)» همزمان با ایام محرم امسال، با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، شناخت بیشتر  شهروندان با فرهنگ عاشورایی و زندگی امام حسین(ع) از ۱۰ تا ۳۱ شهریور توسط فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود. 
 

کتاب «قیام حسین(ع)» پژوهشی تازه درباره زندگی و قیام امام حسین (ع) از آثار زنده‌یاد سید جعفر شهیدی است که در آن به چنین سوالاتی پاسخ داده شده است:‌چرا مسلمانان به جنگ فرزند پیامبرشان رفتند؟ چرا کمی بعد از دوران پیامبر شیوه مسلمانان تغییر کرد؟ چرا امام حسین حاضر به سازش با یزید نشد؟ و ده ها سوال دیگر درباره قیام خونین امام حسین (ع) که ممکن است ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده باشد.

شهیدی در مورد کتاب قیام امام حسین نوشته است: من در این کتاب از زاویه‌ای بدین حادثه نگریسته‌ام که در گذشته کمتر بدان توجه کرده‌اند. اگر در چنین کوششی توفیق یافته‌ باشم، یقین دارم آنچه به دست آورده‌ام، عبرتی برای حال و آینده خواهد بود. چه اگر قهرمان حادثه کشته شده است اما آنچه او برای آن می‌جنگید و آنان که برای رسیدن به هدف بدو وعده یاری دادند و به وعده خود وفا کردند یا نکردند، در طول تاریخ فراوان بوده، هستند و خواهند بود.

این مسابقه همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام آغاز شده و تا روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای دریافت فایل pdf این اثر و سوالات مسابقه می‌توانند به پایگاه اینترنتیsarv.farhangsara.ir و اینستاگرام فرهنگسرای سرو مراجعه و آن را دریافت کنند. همچنین پاسخ سوالات مسابقه را به صورت یک عدد شش‌رقمی از چپ به راست و بدون درج هیچ علامتی به شماره ۲۰۰۰۱۸۳۷۶ پیامک کنند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: