مراسم بزرگداشت علامه امینی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مراسم بزرگداشت علامه عبدالحسین امینی، فقیه و محدث برجسته شیعه و صاحب کتاب «الغدیر» دوشنبه ۳۰ اردیبهشت در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

«علامه امینی» از جهات عدیده، مانند علو طبع، استغنای از همه، بی‌اعتنایی به ریاست، صراحت لهجه، زبان صدق گو، قلم و بیان شیوا و رسا، قیافه جذاب، و سیمای دلنشین و آراستگی به صفات کریمه دیگر، از قبیل توکل، شجاعت ادبی، حفظ جناح در برابر حق، تنمر و ابراز شخصیت در برابر مخالف و در مقام دفاع از حقیقت و امثال اینها، در میان اقران کم نظیر خود، ممتاز بود و عالی‌ترین صفات عالیه و ممتاز او، محبت و ولای کامل او نسبت به خاندان رسالت بود، که سرآمد تمام مزایای وجودی او بود. به همین جهت است که «امینی» را در این عصر، یگانه غواص دریای بیکران ولایت باید دانست. او چنان در این دریای بیکران غوطه‌ور شد که خیال و هدف دیگری برایش باقی نماند. و راستی از برکت اشعه توجه مولی الموالی، آن رادمرد گرامی سر تا پا به نور محبت ائمه اطهار مستنیر گشت. آری، فکر و ذکر و قیام و قعود و نوم و یقظه او به عشق ولایت بود.

در این مراسم که از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار خواهد شد، حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، داوود فیرحی، استاد دانشگاه تهران، محمد جواد حجتی کرمانی، نویسنده و پژوهشگر اندیشه اسلامی و احمد امینی، فرزند علامه امینی سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در این برنامه به پاس خدمات علمی و فرهنگی این فقیه و محدث برجسته به عالم اسلام و جهان تشیع، لوح تقدیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به خانواده آن مرحوم اهدا خواهد شد.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر (عج)، پایین تراز میدان منیریه، خیابان سرلشگر بشیری، پلاک ۷۱ واقع است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: