«محیی‌الدین؛ شیعه خالص» به زودی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «محیی‌الدین؛ شیعه خالص» جدیدترین اثر مکتوب حجت الاسلام محمدحسن وکیلی استاد فلسفه و عرفان اسلامی به زودی رونمایی می‌شود.
 
در این کتاب با استفاده از ادله متقن و پرهیز از شواهد غیراطمینان آور، به یکی از وجوه شخصیت ذوابعاد عارف کامل، جناب محیی‌الدین ابن عربی، یعنی تشیع ایشان پرداخته شده و به سوالات و شبهات متعددی در این زمینه پاسخ داده است. هرچند محور اصلی این کتاب تشیع جناب محیی الدین است اما در ضمن آن به مذهب بزرگانی نظیر سنایی، عطار، ملای رومی، صدرالدین قونوی، قطب رازی و…نیز اشاره شده است.
 
بی‌شک محیی‌الدین معصوم نبوده ولی خطاهای محیی‌الدین درکنار عطایای وی ناچیز است و آنقدر در آثار خود در و جواهر به ارمغان آورده که حدوحصر ندارد و اگر گردوغباری هم بر آنست باید آن را کنار زد و آن جواهرات را از لابلای آن جدا کرد. البته اگر دیده‌ای جواهرشناس وجود داشته باشد.
 
او حق بزرگی بر گردن عالمان شیعی دارد و فقط به برکت آرا و آثار او بود که توفیق معرفت اجمالی آیات و روایات معارفی شیعی فراهم شد و مخالفان وی از علامه مجلسی ثانی و شیخ احمد احسائی و تا آقا میرزا مهدی اصفهانی و… نیز خواسته یا ناخواسته بر سر سفره او نشسته‌اند.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: