ماهتینار از توانمندی دختران می‌گوید

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «ماهتینار» عنوان رمانی است که به قلم سولماز خواجه‌وند و تصویرگری گلریز گرگانی، در قالب کتاب‌های نردبان قرمز که به آموزش مهارت‌های زندگی می‌پردازند از سوی انتشارات فنی ایران برای گروه سنی کودک منتشر شده است.
 
در این رمان، داستان دخترک جنگنده و ماجراجویی به نام ماهتینار بیان می‌شود که سفری طولانی را آغاز می‌کند.

ماهتینار دختری ریزه میزه است که خلاف عقیده دیگران می‌تواند شجاعانه با مشکلات بجنگد. او طی اتفاقی قرار است از موانعی که در طول سفر با آنها روبه‌رو می‌شود عبور کند تا بتواند صندوقچه‌ای را به آن سوی اقیانوس برساند.
 
این داستان تلفیقی از افسانه‌ها و ادبیات فانتزی است و نویسنده داستانی مدرن را به دست مخاطبان رسانده است.
 
در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «مردم جزیره روی زمین دراز کشیدند و تعظیم کردند. بعد بلند شدند و همین‌طور که توی شیپورهایشان  فوت می‌کردند، از پله‌های کشتی بالا آمدند و روی عرشه رقصیدند. بعد دور ماهتینار حلقه زدند و رقصیدند. بعد دور کشتی حلقه زدند و رقصیدند. دور عکس ماه توی آب رقصیدند. با ستاره‌های دریای رقصیدند. با ستاره‌های دریایی رقصیدند.  با گله‌ی ماهی‌ها رقصیدند… ماهتینار با چشم‌های گرد نگاهشان کرد.»
 
براین اساس در شرایطی که بیشتر قهرمان‌های کتاب‌های تالیفی را پسرها تشکیل می‌دهد، خواجه‌وند با ترسیم دنیایی متفاوت برای مخاطبان تلاش کرده تا دریچه‌ جدیدی را پیش روی نوجوانان باز کند و به توانایی‌های دختران در حل مساله، مدیریت بحران و تعاملات اجتماعی اشاره کند.
 
کتاب‌های نردبان (واحد کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران) کتاب «ماهتینار» را با شمارگان هزار نسخه، به قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر کرده است.
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: